چند سوال مهم در مورد استفاده از لنز ✔️ لنزویژن

چند سوال مهم در مورد استفاده از لنز

از آنجا که استفاده از لنز چشم نسبت به عینک به مراقبت و توجه بیشتری در زمینه بهداشت و سلامت چشم همراه است، احتمالا سوالات زیادی در ذهن مصرف کنندگان بوجود می آید.

به همین علت ما تیمی از متخصصان کاملا آموزش دیده در لنزویژن داریم که در این زمینه به شما عزیزان قبل از خرید مشاوره لازم را می دهند. البته توصیه ما همیشه قبل از هر کاری مراجعه به چشم پزشک متخصص و دریافت نسخه لنز تماسی شما خواهد بود. در این مقاله قصد دارین به سه پرسش مهم در زمینه مراقبت از لنز پاسخ دهیم:

آیا میتوانم بجای لنز یکبارمصرف از لنز فصلی یا سالانه استفاده کنم؟

بله، شما میتوانید در صورتی که از لنز یکبارمصرف روزانه استفاده میکنید آنها را به انواع دیگر آن مانند لنز سالانه و لنز فصلی به لحاظ مدت مصف طولانی تر در یک جفت تغییر دهید. البته قبل از انجام این کار بهتر است با چشم پزشک خود مشورت نموده و نظر وی را جویا شوید.

یکی از دلایل مشورت با پزشک متفاوت بودن بعضی از برندها در نوع مواد تشکیل دهنده مانند سیلیکون هایدروژل در مقایسه با هایدروژل است. همچنین دو فاکتور مهم منحنی پایه و قطر لنز را نباید فراموش کنید. در مورد لنز آستیگمات بحث فنی خیلی پیچیده تر شده و باید موارد بیشتری را مد نظر قرار دهید.

آیا منحنی پایه و قطر لنز اهمیت دارد؟

بله، انحنای لنز یا همان بیس کرو و قطر لنز یا همان دیامتر دو تا از فاکتورهای مهم در نسخه لنز چشم بحساب می آیند که موقع خرید لنز باید حتما همراه خود داشته باشید. در واقع این دو فاکتور مهم تعیین کننده این هستند که لنز روی چشم شما حرکت نکرده و یا به بیرون پرتاب نشود. یک نمونه از محصول که متعلق به یک برند اس نمیتواند برای هر نوع چشمی مناسب باشد.

در صورتی که لنز شما داری انحنای مناسبی نباشد مواردی از جمله ناراحتی در موقع استفاده، تار شدن دید شما و حتی ممکن است چشم دچار آسیبجبران ناپذیری شود. قطر نیز به این معناست که لنز باید بخوبی ناحیه قرنیه چشم را بخوبی بپوشاند.

حتی کوچکترین اشتباه در مقدار منحنی پایه و قطر می تواند بر نحوه نشستن لنز بر روی چشم شما تأثیر زیادی داشته باشد.

آیا لنز رنگی برای آستیگماتیسم هم در ایران موجود می باشد؟

در ایران خیر، اما تعداد کمی از تولید کنندگان در دنیا هستند که این نمونه از لنز را تولید می کنند. این نوع لنز بخاطر پارامترهای زیادی که دارد برای تولید به صرفه نیست و هزینه های زیادی را بهمراه خواهد داشت. در بازار ایران هنوز این نوع از لنز وارد نشده و برخی از شرکت ها احتمال دارد که بصورت سفارشی آنها را وارد کنند.

مانند سایر لنزهای طبی بهتر است که لنز رنگی آستیگمات را از فروشگاه های معتبر مانند لنزویژن درخواست دهید و در صورتی که امکان پذیر باشد و این محصول در خارج از کشور برای نمونه نسخه چشم شما تولید شده باشد، ما آ« را برای شما بصورت سفارشی خریداری خواهیم نمود.

مهمترین نکته قبل از خرید این خواهد بود که با یک چشم پزشک برای استفاده از نوع رنگی آن حتما باید مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+