چگونه لنزهای تماسی خود را تمیز کنیم؟ ✔️ لنزویژن

چگونه لنزهای تماسی خود را تمیز کنیم؟

استفاده از لنز طبی فصلی و لنز طبی سالانه برای مدت طولانی برای کسانی که سبک زندگی متعادلی دارند و فعالیت های روزانه آنها سبک تر از برخی افراد مانند ورزشکاران است میتواند به لحاظ هزینه تصحیح بینایی مقرون به صرفه تر باشد.

اما بهتر است بدانید که استفاده از این لنزها نیازمند انجام اقدامات مراقبتی برای حفظ سلامت چشم و بینایی شماست. بر خلاف لنز طبی یکبار مصرف این نوع لنزهای به علت استفاده مجدد تا مدت معلوم باید تمیز و ضدعفونی شده و در جالنزی نگهداری شوند.

استفاده از محلول لنز چند منظوره

برای تمیز و ضدعفونی کردن لنز خود باید از محلول لنز چند منظوره استفاده کنید. اگر میخواهید با نحوه استفاده آنها برای تمیز کردن لنز چشم آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

  1. شستشو دستها – قبل از اینکه دست شما تماس با لنز داشته باشد حتما باید بخوبی با آب و صابون شسته شوند. برای جلوگیری از آلوده شدن لنز با باکتری و چربی دست توصیه میکنیم که از صابون ضد باکتری استفاده کنید.
  2. خشک کردن دست – برای جلوگیری از خطر انتقال عفونت از دست به چشم، بعد از شستن آنها را با یک حوله یا دستمال تمیز که فاقد هرگونه پرز میباشد بخوبی خشک کنید.
  3. برداشتن لنز – حال وقت آن رسیده که لنز را از چشم خود بردارید. برای آگاهی از نحوه برداشتن آن می توانید به مقاله ” آموزش برداشتن لنز از روی چشم ” مراجعه کنید.
  4. مالش – لنز را در کف دست خود قرار داده و مقداری از محلول را روی آن ریخته و به آرامی سر انگشت خود سطح آن را مالش دهید تا آلودگی های سطح آن بخوبی از بین رفته و تمیز شود.
  5. محل نگهداری – مقداری محلول داخل جالنزی ریخته و لنز را در آن قرار داده و درب آن را ببندید. مطمئن شوید که لنزهای شما لای درب ها گیر نکرده باشند.
  6. تعویض محلول – همیشه برای نگهداری مجدد باید محلولی که قبلا در جالنزی بوده رو بیرون ریخته و از محلول جدید پر کنید.

استفاده از قطره مرطوب کننده لنز

در طول روز که لنز تماسی را در چشم خود گذاشته اید ممکن است مقداری از رطوبت خود را از دست داده و خشک شود. این خود باعث سوزش و خارش در چشم خواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل باید هر چند ساعت مقداری قطره مرطوب کننده لنز را در چشم خود ریخته و به چپ و راست چشم خود را حرکت دهید تا مواد آن به زیر سطح لنز نفوذ کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنند.

این قطره ها را که مخصوص لنز  هستند میتوانید در برندهای مختلف از طریق فروشگاه اینترنتی لنزویژن خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+