چرا باید از محلول برای تمیز کردن لنز استفاده کنیم؟ ✔️ لنزویژن

چرا باید از محلول برای تمیز کردن لنز استفاده کنیم؟

چرا باید از محلول برای تمیز کردن لنز استفاده کنیم؟

امروزه در ایران بیشتر کسانی که از عینک استفاده می کنند و یا به دنبال ایجاد تنوع در زیبایی چشمان خود هستند از لنز چشم استفاده می کنند. به این ترتیب استفاده از محلول لنز به یک ضرورت تبدیل شده و برای تضمین سلامت چشم مصرف کنندگان امری ضروری به شمار می آید.

چرا باید لنز خود را فقط با محلول تمیز کنیم؟

برای حفظ سازگاری لنز و چشم بهتر است برای تمیز کردن آن از محلول های تمیز کننده و ضدعفونی کننده استفاده کنیم. در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به خاطر عدم استفاده درست برای چشم بوجود می آید. برخی از این عوارض بینایی عبارتند از سوزش، خارش و قرمزی در چشم که حتی ممکن است در مواردی بینایی خود را نیز مصرف کننده از دست بدهد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه های معتبر بیماری چشم، بیشترین خطر برای چشم را میتوانند باکتری هایی که در نتیجه عدم استفاده صحیح از لنز طبی ایجاد کنند.

در نتیجه استفاده نادرست و عدم تمیز کردن لنز بیماریهایی مانند ورم ملتحمه و عفونت بسیار شایع شده است. در نتیجه در اینگونه مواقع است که ضرورت خرید یک محلول مخصوص شستشو و ضدعفونی کردن لنز بسیار مهم می شود.

مراحل تمیز کردن لنز با محلول

در ادامه در طی چند مرحله منظم و پشت سر هم به شما عزیزان آموزش می دهیم که چطور باید از لنز خود مراقبت و آن را تمیز نگه دارید تا دچار بیماری های چشمی نشوید:

  • ابتدا قبل از دست زدن به لنز و لوازم جانبی دستان خود را با صابون و آب بخوبی تمیز و شستشو دهید. فضای بین انگشتان و زیر ناخن مهمترین جا برای تجمع میکروب ها می باشد. پس فراموش نکنید که این نقاط را بخوبی مالیده و تمیز کنید. در آخر یک حوله کاملا خشک و بدون پرز برداشته و آنها را خشک کنید.
  • در مرحله دوم باید لنز را از داخل چشم خود برداشته و در کف دست خود مقداری محلول ریخته و در آن قرار دهید و با انگشت خود آلودگی های سطح لنز را که در طول مدت استفاده به سطح آن چسبیده اند را از بین ببرید. هرگز از آب شیر برای این کار استفاده نکنید، چون لنز شما را بکلی خراب کرده و از بین می برد.
  • در مرحله آخر جالنزی را فراموش نکنید. در مواردی که لنز در چشم شما نیست در یک جالنزی تمیز و حاوی محلول نگهداری شود تا از خشک شدن آنها جلوگیری شده و رطوبت از دست رفته خود را نیز بدست آورند.

انواع محلول به لحاظ نوع کاربرد

انواع محلول به لحاظ نوع کاربرد

محلول لنزها در انواع مختلفی مانند مرطوب کننده، ضدعفونی کننده و یا حتی چند منظوره در لنزویژن برای خرید موجود هستند. مانند محلول لنز یونیورسال و یا محلول لنز اپتی فری که از بهترین و باکیفیت ترینها بشمار می آیند. در ادامه این ویژگی  ها را بررسی کرده و اهمیت آنها را بیان میکنیم:

محلول مرطوب کننده

موقعی که لنز در داخل چشم مصرف کننده قرار میگیرد بعد از گذشت مدتی چشم ها خشک شده و مقداری از رطوبت لنز هم گرفته می شود. در این مواقع استفاده از دو قطره مرطوب کننده برای هیدراته کرده چشم و بازیابی رطوبت کفایت می کند.

محلول پاک کننده لنز

این نوع محلول بیشتر ضد حسایست بوده و بخوبی سطح لنز را تمیز می کنند و در مواقعی که لنز در چشم شما نیست و یا چشم را اذیت میکند و مقداری گرد و غبار روی آن نشسته کاربرد زیادی دارد. همانطور که متوجه شدید وظیفه اصلی آن ضدعفونی کردن و حتی در کنار آن مرطوب نگه داشتن لنز است.

حذف پروتئین از سطح لنز

در برخی از محلول ها یک ترکیب شیمیایی کاملا مفید و کاربری برای از بین بردن چربی های سطح لنز استفاده شده که نیاز شما را به استفاده از سایر انواع محلول کمتر نیز می کند.

نکته آخر توجه به تاریخ انقضا محلول در موقع خرید است. حتما از فروشنده بخواهید یک مایع لنز با تاریخ بلند مدت به شما ارائه دهد تا در صورت بخصوص استفاده از لنز سالانه بتوانید ار همان محلول استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+