نزدیک بینی و اصلاح آن با لنز تماسی ✔️ لنزویژن

نزدیک بینی و اصلاح آن با لنز تماسی

نزدیک بینی و اصلاح آن با لنزهای تماسی

افرادی هستند که نمی توانند اشیاء یا دیگران را از راه دور بخوبی تشخیص دهند و یا موقع رانندگی در جاده تشخیص تابلوهای راهنما برایشان دشوار بوده یا با وضوح کامل نیست. در این مواقع وقتی که به اپتومتریست مراجعه کنند احتمال زیاد تشخیص وی عارضه بینایی به نام نزدیک بینی خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت آماری را منتشر کرده که نشان می دهد حدود یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا دچار نزدیک بینی هستند. این بیماری معمولا موروثی بوده و خود را در همان دوران کودکی نشان می دهد و در سنین 8 تا 12 سالگی قابل تشخیص می باشد.

از این رو بیشتر لنزهای تماسی که در دنیا توسط شرکتهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود برای اصلاح نزدیک بینی می باشد. برندهای معروفی مانند لنز بایوفینیتی، لنز ایراپتیکس و لنز جانسون جزو بهترین و باکیفیت ترین آنها هستند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد این عارضه رایج بینایی بیشتر توضیح داده و علت اینکه چگونه یک لنز طبی می تواند به کیفیت دید این بیماران کمک کند مطالب بیشتری را بیان میکنیم:

نزدیک بینی چیست؟

در ابتدای این مطلب تعریف دقیقی را از این عارضه بیان کردیم و اشاره کردیم که اغلب در سنین 8 تا 12 سالگی اتفاق می افتد و از علائم آن عدم دید واضح تصاویر در موقع یادگیری و تحصیل است.

بعد از تشخیص ممکن است با گذشت زمان نمره چشم شما دچار تغییر شده و به طور مثال از 0.5+ خود را به 10+ و یا حتی بالاتر نیز برساند. البته در سنین بزرگسالی این تغییرات پایدارتر بوده و کمتر می شود.

با توجه به اینکه بیشتر کودکان در عصر تکنولوژی با وسایلی همچون موبایل و تبلت سروکار دارند احتمال دچار شدن به این عارضه نیز در آنها بیشتر شده و به همین علت چشم های آنها عادت به دیدن اشیاء نزدیک کرده و دیگر تصاور دور را بخوبی تشخیص نمی دهند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است مقداری با چشم و ساختار تشکیل دهنده آن آشنا شوید:

آشنایی کلی با ساختار چشم

در ادامه قسمت های مهمتر چشم را که در تشخیص درست اشیا به ما کمک می کنند را معرفی می کنیم:

قرنیه : یک لایه با شفافیت خاص در مرکز چشم است که اجازه عبور نو را صادر می کند.

کریستال : برای اینکه نور بتواند مستقیما بر روی شبکیه قرار گیرد و یک تصویر واضح را از آنچه دیده می شود به ما بدهد به این قسمت نیاز خواهد بود.

شبکیه : این عضو در پشت چشم قرار دارد و تا نور به آن نرسد نمیتواند به وظیفه خود درست عمل کرده و تصویر واضحی را به ما بدهد.

نزدیک بینی چه زمانی اتفاق می افتد؟

عوامل ژنتیکی اغلب تاثیر زیادی در بوجود آمدن این بیماری دارند. کسانی که در سنین بالاتر و قبل از 21 سالگی دچار آن می شوند میتوانند شانس بیشتری برای داشتن نمره های پایین تر و تثبیت آن در این سن داشته باشند.

اما برای افرادی که شماره چشم آنها بالاست ممکن است حتی بعد از سن 21 سالگی نیز دیرتر به یک تثبیت نمره دست یابند. در این موارد بیمار باید بیشتر مراقب چشم خود باشد، چون با اوج گرفتن آن عارضه های دیگری مانند گلوکوم و آب مروارید چشم او را درگیر کرده و سلامت بینایی را کاملا به خطر اندازد.

در نتیجه توصیه می کنیم که با ظاهر شدن علائمی مانند عدم وضوح دید مناسب برای اشیا دور، فورا به چشم پزشک مراجعه و تحت نظارت او به درمان خود بپردازید.

راه اصلاح نزدیک بینی

راه های اصلاح نزدیک بینی

بعد از مراجعه به پزشک و تشخیص نزدیک بین بودن چشم شما اصلا نباید نگران باشید، زیرا راه هایی برای اصلاح آن وجود دارد که از کیفیت دید خوبی برخوردار شوید. بهترین آنها استفاده از عینک و لنز چشم است.

استفاده از عینک یکی از رایج ترین روشها برای اصلاح نزدیک بینی است. اما یکسری مشکلات مانند قرار گرفتن یک جسم خارجی روی صورت یا بخار گرفتگی در روزهای سرد زمستانی و حتی افتادن و شکستگی باعث شده محبوبیت خود را به مرور زمان از دست بدهد.

راه دوم که امروزه بهترین راه هم است استفاده از لنز تماسی برای خلاصی از دست عینک است. با وجود لنز در چشم علاوه بر بدست آمدن یک دید با کیفیت بالا چهره شما نیز زیباتر شده و دیگر یک جسم خارجی بر روی آن قرار نمیگیرد.

لنز مخصوص نزدیک بینی

این نوع از لنزها از جنس ژلاتینی کاملا نرم و قابل انعطاف هستند که بر روی قرنیه چشم قرار می گیرند و این عارضه را بخوبی اصلاح می کنند. نحوه کار آنها به گونه ای است مانند عدسی عینک نور را منکسر کرده و دید مصرف کننده را کاملا واضح می کنند.

این لنزها در برند های مختلفی در فروشگاه لنزویژن در درسترس شما عزیزان برای خرید قرار گرفته تا بتوانید بر اسا نوع آن برای مدت 1 روز تا 1 سال از یک جفت آن استفاده کنید. هدف ما در این مجموعه فراهم کردن یک زندگی کاملا راحت برای شما عزیزان در داخل کشور ایران است.

این لنزها در دو نوع طبی و لنز طبی رنگی در فروشگاه ما موجود هستند و برای افرادی که از عینک و معایب بارز آن خسته شده اند، می تواند بهترین جایگزین محسوب شود. اما نکته مهمی که در مورد آنها باید حتما رعایت شود مراقبت های بهداشتی خاصی است که در طول مدت استفاده باید حتما رعایت شوند. در صورت عدم رعایت و توجه به این موارد چشم شما تحریک شده و دچار بیماری های عفونی خواهد شد.

استفاده از لنز روزانه، ماهانه و یا حی لنز سالانه بستگی به سبک زندگی شما دارد. به طور مثال اگر امور روزمره شما زیاد بوده و بیشتر روز را در خارج از منزل هستید لنزهای ماهانه و حتی سالانه گزینه مناسب تری هستند و در صورتی که زیاد به مسافرت می روید یا ورزشکار هستید لنز یکبارمصرف بخاطر تعویض 24 ساعته با یک جفت جدید پیشنهاد بهتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+