آیا می توانم در اپیدمی کرونا از لنز استفاده کنم؟ ✔️ لنزویژن

آیا می توانم در اپیدمی کرونا از لنز استفاده کنم؟

آیا می توانم در اپیدمی کرونا از لنز استفاده کنم؟

این سوال که آیا میتوانید بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا هنوز هم استفاده از لنز چشم را ادامه دهیم یا خیر، برای خیلی از مصرف کنندگان مطرح شده است.

بیشتر انجمن های چشم پزشکی در کشورهای مختلف توصیه می کنند که هنوز مشکلی در این رابطه وجود ندارد و همچنان میتوان از لنز طبی برای اصلاح عارضه بینایی دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات استفاده کرد و هیچگونه نگرانی بابت انتقال بیماری از طریق چشم وجود ندارد. گرچه توصیه می شود که حتما رعایت بهداشت دست و لنز را به دوبرابر برسانیم.

توجه به گذارشات سازمان های مختلف

مجله آکادمی چشم پزشکی آمریکا تحقیقاتی را صورت داده است که نشان میدهد بعید است این بیماری از طریق اشک وارد بدن شده و فرد مصرف کننده را درگیر کند.

بیشترین مورد ابتلا هم که در تحقیقات به اثبات رسیده انتقال ویروس کرونا از طریق مخاط و قطرات خارج شده سرفه و عطسه است و هنوز معلوم نشده که آیا از طریق مایعات دیگر مانند اشک چشم نیز انتقال می یابد یا خیر.

در عین حال تاکید شده که حتما موقع استفاده قبل از هر کاری دستان خود را به طور کاملا حساس با آب و صدبون ضدعفونی کرده و با محلول لنز به خوبی سطح لنز تمیز و ضدعفونی شود.

یکی از متخصصان بیماری های چشمی نیز بر اساس تحقیقاتی که انجام داده است تضمین کرده که مایع موجود در محلول لنز که مخصوص ضدعفونی کردن است، برای از بین بردن ویروس کرونا در صورت تماس با لنز کافی است.

رعایت بهداشت کاملا ضروری است

تمامی موارد بهداشتی که در ادامه گفتیم را رعایت کنید تا بتوانید به طور کامل سلامت چشم خود را تضمین و از ورود این بیماری از طریق چشم جلوگیری کنید:

  • قبل از دست زدن به لنز دستان خود را کاملا با آب و صابون ضدعفونی کنید.
  • بیشتر سعی کنید که لنزهای فصلی و سالانه را کنار گذاشته و از نوع یکبارمصرف آن استفاده کنید.
  • مایع داخل جالنزی را هر روز تعویض کرده و هیچوقت از آب شیر برای ضدعفونی کردن استفاده نکنید.
  • در فاصله های زمانی 8 تا 12 ساعت لنز را بیورن آورده و خوب تمیز کنید.
  • حتما در طول مدت استفاده از قطره لنز برای تمیز و روان شدن لنز وقتی داخل چشم است استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+