وقتی کودک شما چشم خود را میخارد ✔️ لنزویژن

وقتی کودک شما چشم خود را میخارد

وقتی کودک شما چشم خود را میخارد

یکی از علائم هشداردهنده در مورد چشم کودکان موقعی است که آن ها را به طور مداوم می خارانند. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که تنها را برای تسکین درد خاراندن چشم می باشد. در نتیجه حتما مشکلی در بینایی کودک پیش آمده و باید نزد چشم پزشک مراجعه کرد.

این خاراندن های مکرر می تواند به راحتی به قرنیه چشم و حتی سایر اعضا آن آسیل های جدی وارد کند. در نتیجه قدرت بینایی را نیز به خطر می اندازد.

یکی از دلایل خاراندن می تواند حساسیت باشد

به طور معمول بیشتر کودکان در دوران کودکی دچار یک نوه حساسیت یا همان آلرژی می شوند. در واقع شایع ترین بیماری های آلرژی دوران کودکی بعد از گذشت مدتی و با بزرگ تر شدن کم تر شده و فرد مصونیت بیشتری پیدا می کند.

بدن انسان ها از همان ابتدا برای این که در برابر بیماری ها قدرت بیشتری به دست آورد، باید در تماس برخی از باکتری ها قرار بگیرد تا از طریق جنگیدن با آن ها برای بیماری های سخت تر خود را آماده کند و این می تواند در قالب یک آلرژی نیز خود را نشان دهد.

یک نوع از این حساسیت ها آلرژی چشمی نام دارد که در سنین کودکی با ایجاد خارش در چشم کودک خود را نشان می دهد و برای درمان آن فورا باید به چشم پزشک مراجعه و درمان آن را شروع کرد.

علائم آلرژی چشمی کودکان

همیشه این والدین هستند که باید حواسشان را نسبت به کودک خود جمع کرده و در صورت متوجه شدن به خاراندن چشم بیش تر از حالت طبیعی فورا باید اقدامات لازم را انچام دهند.

در این مواقع یک سری علائم جدی شروع به نمایان شدن می کنند که باید مورد توجه والدین قرار گیرد. مواردی همچون ریزش اشک مداوم، قرمزی و تورم چشم ها و پلک ها و یا حتی ایجاد درد در چشم کودک و حتی در مواردی حساس شدن به نور محیط پیرامون شما.

مواردی نیز بوده است که بر اثر خاراندن های مکرر کودک دچار آستیگمات شده است. در نتیجه با مشاهده ی هر کدام از این علائم باید فورا اقدامات پزشکی صورت بگیرد.

کودکانی که از عینک یا لنز طبی استفاده می کنند، ممکن است به خاطر عدم رعایت برخی نکات مراقبتی مانند تمیز نکردن لنز و یا وجود جسم خارجی مانند گرد و خاک یا پرز معلق در هوا که داخل چشم راه پیدا کرده، دچار خارش چشم شوند که در صورت بروز این اتفاقات حتما باید والدین آن ها، لنز چشم را برایشان شست و شو دهند و تمیز کنند تا دچار خارش در فرزندانشان نشود.

مورد مهم دیگر که می تواند خارش چشم را در کودکان به همراه آورد استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش مانند تبلت، موبایل و یا تلویزیون است.

بنابراین بهتر است والدین ان گونه رفتارهای روزمره را کنترل کنند تا چشم فرزندان آن ها دچار خارش و حتی عارضه های بینایی مانند دوربینی و نزدیک بینی نشود.

اولویت باید حفظ سلامت کودکتان باشد

یکی از مهم ترین وظایف والدین در طول مدتی که کودک به سنین بزرگسالی می رسد، چک کردن دوره ای سلامت چشم کودک با مراجعه به چشم پزشک است. بنابراین با مشاهده هر گونه علائم مانند خارش، سوزش یا قرمزی در چشم حتما توصیه می شود که در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید و سلامت چشم را به روز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+