بهترین نکات ضدعفونی کردن لنز تماسی ✔️ لنزویژن

بهترین نکات ضدعفونی کردن لنز تماسی

بهترین نکات ضدعفونی کردن لنز تماسی

فرآیند مراقبت و ضدعفونی کردن لنز همیشه توسط مصرف کنندگان خیلی جدی گرفته نمیشود و این موضوع باعث آسیب رساندن به بینایی آنها خواهد شد. بدین ترتیب در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه صحیح تمیز نگهداشتن لنز چشم آشنا کنیم:

بهترین روش های نحوه ضدعفونی کردن لنز

هرگز نباید تصور کنید که ضدعفونی کردن یک لنز چشم طبی ممکن است کار دشواری باشد، بلعکس این کار بسیار ساده و چند دقیقه بیشتر به طول نمی انجامد. فقط کافیست دستورالعمل هایی که در ادامه آورده ایم را رعایت کنید:

  • قبل از هر اقدامی دستان خود را کاملا شسته و ضدعفونی کنید
  • دقت کنید که کاملا تمیز و با حوله بدون پرز خشک شوند
  • لنز چشم رنگی خود را کاملا با محلول لنز شستشو دهید
  • جنس لنز از مواد پلاستیکی و بسیار نازک است، پس مراقب باشید پاره نشوند
  • حتما ناخن های خود را کوتاه کنید یا مراقب باشید لنز را پاره نکنند
  • موقع شستن دست ها زیر ناخن ها که محل تجمع آلاینده ها است فراموش نشود
  • برای تمیز کردن دست ترجیحا از آب آشامیدنی و صابون استفاده کنید

بعد از رعایت کردن موارد گفته شده وقتی که حتی لنز را میخواهید از چشم خود بیرون آورید با دست ضدعفونی شده آن را برداشته و کف دست خود گذاشته و مقداری مایع لنز روی آن بریزید و با نوک انگشت به آرامی سطح آن را بمالید. حتی میتوانید با انجام حرکات دایره ای نیز چربی های سطح لنز را از بین ببرید.

با اینکار هر گونه آلودگی و چربی که در طول مدت استفاده در محیط بیرون روی سطح لنز است از بین خواهد رفت. فراموش نکنید که نباید از بزاق دهان یا آب معمولی و نمک برای شستن لنز استفاده کنید. این کار باعث از بین رفتن آنها خواهد شد و میتواند به چشم شما آسیب جدی وارد کند.

ضدعفونی کردن لنز با محلول مخصوص بسیار مهم است

ضدعفونی کردن لنز با محلول مخصوص بسیار مهم است

در هر بار شسشتوی لنز حتما مایع را دور بریزید و دفعه بعد از مایع مخصوص جدید استفاده کنید. حتی محلولی که داخل جالنزی هست را باید هر 2 یا 3 مرتبه استفاده برای نگهداری از لنز دور ریخته و مجدد ظرف های جالنزی را از محلول جدید پر کنید.

باز هم تاکید میکنیم که از آب برای شستشوی لنز نباید استفاده کنید. وقتی میخواهید وارد حمام یا استخر شوید حتما آنها را بیرون آورید یا در استخر از عینک شنا استفاده کنید.

از لنز و سلامت چشمان خود محافظت کنید

وقتی که صحبت از لنز و سلامت چشم به میان می آید اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید همین نکات بهداشتی مطرح شده در این پست است. قیمت لنز نقش تعیین کننده ای در کیفیت آن دارد. به برند آن و محلولی که میخرید کاملا توجه کنید. در فروشگاه لنزویژن برترین برندهای روز دنیا موجود میباشد. حتی موقع خرید تاریخ انقضا محصولات خود را چک کنید.

در نهایت توصیه میکنیم تمامی نکات بالا را رعایت کنید تا چشمانی سالم و زیبا داشته و با لنز هیچگاه به مشکل نخورید. فراموش نکنید مهمترین آنها ضدعفونی کردن لنز است که باید مکررا انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+