آموزش استفاده صحیح از لنز تماسی ✔️ لنزویژن

آموزش استفاده صحیح از لنز تماسی

آموزش استفاده صحیح از لنز تماسی

کسانی که میخواهند از لنز چشم استفاده کنند باید یکسری دستورات صحیح استفاده از لنز را برای حفظ سلامت بینایی خود رعایت نمایند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این موارد را برا شما عزیزان بیشتر توضیح دهیم:

چند راهکار استفاده صحیح از لنز

استفاده از لنز سالانه یا لنز فصلی و لنز روزانه میتواند مشکلات بینایی اعم از نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم را اصلاح کرده و در صورتی که با رعایت مراقبت های بهداشتی لازم مراه باشد، سلامت چشم بیمار را نیز تامین میکند.

بنابراین برای اینکه لنز طبی برای چشم مصرف کننده عوارضی نداشته باشد باید با نکات اصلی مراقبت از بینایی خود موقع استفاده از لنز آشنایی بیشتری داشته باشید و تمامی آنها را رعایت نمایید:

رعایت بهداشت دست قبل تماس با لنز

در ابتدا مهمترین موضوع قبل از تماس دست با لنز این است که آنها را کاملا با آب و صابون ضدعفونی کرده و با حوله نرم خشک نمایید. وجود باکتری های روی سطح پوست شما باعث آلودگی در سطح لنز خواهد شد و این خطر زیادی برای چشم شما بهمراه خواهد داشت.

بنابراین برای اینکه از خطر هرگونه عفونت، قرمزی و یا خارش در چشم در امان باشید باید روال بهداشتی گفته شده در بالا را کاملا رعایت نمایید.

ژل های ضدعفونی کننده نیز مانند صابون میتوانند گزینه بسیار مناسبی برای تمیز کردن دسته باشند. سطح لنز بخاطر جنس پلاستیکی که دارد خیلی زود به باکتری آلوده میشود، درنتیجه باید خیلی مراقب باشد.

قبل از خواب لنز را حتما بیرون آورید

یک قانون اساسی و مهم برای تمامی کسانی که از لنز چشم استفاده میکنند این است که حتما باید قبل از خواب آنها را از چشم خود بیرون آورده و در جالنزی حاوی محلول نگهداری نمایید. این یک اشتباه بزرگ خواهد بود که فراموش کنید و موقع خواب لنز روی چشم باشد، زیرا باعث آسیب جدی به بینایی شما خواهد شد.

برداشتن لنز قبل از خواب باید مانند سایر عادت های صبحگاهی شما مثل مسواک زدن دندانها، شستن صورت و حمام رفتن به یک تعهد تبدیل شود.

عدم مالش چشم وقتی لنز داخل آن است

مالیدن چشم وقتی که لنز در داخل آن قرار دارد یک عادت بسیار غلط است که بیشتر افراد آن را انجام میدهند. توصیه میکنیم که در موقع خاریدن چشم حتما آن را با آب تمیز و آشامیدنی بشویید. با این حال اگر خارش آن قطع نشد ممکن است بخاطر حتی لنز بوده و فورا باید آن را از چشم خود بیرون آورده و ضدعفونی کنید و اگر مشکل باز هم ادامه داشت به پزشک مراجعه نمایید.

مالیدن باعث میشود تا یک اصطکاک بین سطح قرنیه و چشم ایجاد شود و مشکلاتی مانند سوزش و قرمزی چشم را بهمراه داشته باشد. استفاده از چند قطره چشم در این مواقع با تجویز پزشک خیلی میتواند در بهبود آن کمک کند.

مراقب لنز تماسی خود باشید

مراقب لنز تماسی خود باشید

وقتی که یک جفت لنز طبی یا لنز رنگی را خریداری میکنید باید بدانید که مسئولیت تمیز نگهداشتن آنها به عهده شما خواهد بود. بنابراین باید موقع خرید از فروشگاه لنزویژن یکسری لوازم جانبی ضروری مانند محلول لنز، جالنزی و قطره مرطوب کننده لنز را نیز تهیه نمایید.

حداقل در پایان هر روز باید لنزهای خود را تمیز کنید. این کارها باعث میشود تا لنز شما علاوه بر تمیز بودن مدت زمان زیادی قابل استفاده بوده و بر اساس مدت استفاده که توسط تولید کننده تعیین شده عمر خود را سپری کند. بعد آنها را با یک جفت جدید جایگزین نمایید.

در پایان مهلت استفاده آنها را جایگزین کنید

قبل از خرید لنز حتما به تاریخ انقضای رو محصول دقت کنید. همچنین هر محصول باید در بازه تعیین شده خود مانند سالانه، ماهانه یا روزانه خود مورد استفاده قرار گیرد. بطور مثال اگر یک جفت لنز ماهانه رو به مدت 10 روز استفاده کرده اید و تاریخ انقضای آن 3 روز دیگر میگذرد نباید تا پایان 30 روز مورد استفاده قرار گیرند.

  • لنز سالانه: مدت استفاده از یک جفت لنز 12 ماه بطور متوالی خواهد بود
  • لنز ماهانه: مدت استفاده از یک جفت لنز به مدت 30 روز متوالی
  • لنز یکبارمصرف روزانه: یک جفت از این نوع لنز باید در پایان روز با یک جفت جدید جایگزین شود

نحوه قرار دادن لنز داخل چشم مهم است

گذاشتن لنز در چشم و حتی برداشتن آنها از داخل چشم یکسری اصول دارد که باید به درستی آموزش ببینید. این کار کاملا حساسی است و در صورتی که بدرستی انجام نگیرد باعث مواردی همچون آسیب به سطح چشم و حتی پارگی لنز میشود.

در هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن لنز باید حتما دستاهای خود را ضدعفونی کرده و خشک کنید. بعد لنز را نوک انگشت خود قرار داده و در حالی که پلک های خود را با دو انگشت دست دیگر خود باز نگه داشته این آنها را داخل چشم رو روی قرنیه قرار دهید.

چند نکته برای کسانی که آرایش میکنند

میتوانید در کنار استفاده از لنز تماسی چشم های خود را نیز آرایش کنید. اما باید به موارد گفته شده در ادامه توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا برای چشم شما مشکلی پیش نیاید:

  • قبل از شرو به آرایش چشم حتما لنز در چشم شما قرار گیرد
  • هنگام استفاده از هر نوع لوازم جانبی دستان خود را کاملا بشویید
  • از پاک کننده های آرایشی حتما برای دور چشم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+