آیا با لنز تماسی میشود خوابید؟ ✔️ لنزویژن

آیا با لنز تماسی میشود خوابید؟

آیا با لنز تماسی میشود خوابید؟

ممکن است برخی از افراد در طول مدت استفاده از لنز تماسی فراموش کنند که آن را موقع خواب از چشم خود بیرون آورند و دچار مشکلات بینایی جدی شوند. بنابراین لازم است که دقت زیادی داشته باشند و از وقوع مکرر این اتفاق جلوگیری کنند. در ادامه برای شما عزیزان توضیح میدهیم که در صورت بروز این مشکلات چه باید کرد:

چرا نباید با لنز وقتی در چشم شماست بخوابید

در هنگام استفاده از لنز چشم اکسیژن فقط از طریق لنز میتواند وارد چشم شما شود و برای همین است که درصد اکسیژن رسانی یک برند لنز خیلی موقع خرید مهم بوده و بارها روی آن تاکید کرده ایم. بنابراین فقط در طول روز که پلک میزنید اکسیژن راحت از طریق لنز میتواند وارد چشم شما شود.

همچنین در طول روز وقتی مرتب پلک میزنید اشک چشم شما باعث روان و مرطوب تر شدن آن می شود. همین حرکات غیر ارادی است که اکسیژن را برای اندام شما فراهم می کند. مشکل خوابیدن با لنز این خواهد بود که در این مواقع هیچکدام از فرایندهایی که گفتیم اتفاق نخواهد افتاد.

وقتی که استراحت می کنید و پلک های خود را میبندید چشم شما مرطوب نشده و حتی اکسیژن به اندازه کافی وارد آن نمیشود. در نتیجه وقتی لنز روی آنهاست خشک شده و باعث تحریک چشم شما می شود.

چه مشکلاتی بوجود می آیند

باید توجه داشته باشید که در طول شبانه روز نباید بیشتر از هشت ساعت به طور متوالی از لنز طبی استفاده کنید و بعد از این مدت باید آنها را بیرون آورده و علاوه بر اینکه به چشم خود استراحت میدهید، خود لنزها را با محلول ضدعفونی کرده و با قطره لنز مرطوب تر کنید. در غیر اینصورت دچار عوارض زیر خواهید شد:

  • آلرژی، خارش و قرمزی چشم
  • عفونت و ورم ملتحمه
  • زخم و ساییدگی
  • آب مروارید

همه موارد گفته شده در بالا خطرات بسیار جدی را برای سلامت بینایی شما به همراه خواهند داشت و حتی در موارد بدتر موجب از دست رفتن بینایی شما خواهند شد. پس بدانید که خوابیدن با لنز چشم یک خطر کاملا جدی است. اما اگر بازهم فراموش کردید لنز را موقع خوابیدن خارج کنید فورا باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

در صورت بروز این مشکل باید چه کاری انجام دهیم؟

به محض بیدار شدن از خواب باید فورا لنها را از چشم خود بیرون آورده و صورت و چشمان خود را با آب تمیز شستشو دهید. سعی کنید در آرامش کامل انگشت خود را روی سطح لنز گذاشته و به آرامی آن را بیرون آورید.

پس از خارج شدن لنز از چشم مجددا چشم خود را با آب بطور کامل شستشو دهید و در نهایت در آینه نگاه کنید. درصورتی که چشم شما دچار قرمزی و یا سوزش شده باشد فورا به چشم پزشک مراجعه کنید.

در صورت بروز هرگونه درد و یا ناراحتی ناشی از خوابیدن با لنز حتما موضوع را جدی گرفته و در اسرع وقت با پزشک خود مشورت نمایید.

چند نکته مهم موقع استفاده از لنز

– بهترین موقع برای استفاده از لنز طبی رنگی اوایل روز و قبل از انجام هرگونه فعالیت است. بنابراین میتوانید خود را عادت دهید که مکررا این فرایند را انجام دهید.

– در زمان مناسب که معمولا گذشت 8 ساعت پس از گذاشتن لنز در چشم است آنها را بیرون آروده و پس از شستشو و ضدعفونی کردن دوباره داخل چشم قرار دهید.

– فراموش نکنید که همیشه موقع خوابیدن آنها را از چشم خود بیرون آورید.

– همیشه یک محلول تمیز کننده لنز همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری و قبل از خواب آنها را ضدعفونی کرده و در جالنزی نگهداری نمایید.

– قبل از خرید لنز حتما با یک چشم پزشک مشورت کنید تا برند لنز سازگار با شما را تجویز کند. هرگز سلامت چشم خود را با تصمیمات غلط به خطر نیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+