استفاده از لنز بجای عینک برای اصلاح بینایی ✔️ لنزویژن

استفاده از لنز بجای عینک برای اصلاح بینایی

استفاده از لنز بجای عینک برای اصلاح بینایی

چند سالی طول کشید تا بالاخره افرادی که دچار عارضه های بینایی همچون دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتسم می باشند، متوجه شدند که بهتر است برای اصلاح آن به جای عینک از لنز چشم استفاده کنند.

شاید علت اصلی آن این است که عینک در مواردی مانند شکنندگی شیشه، یا ضربه وارد شدن به آن ممکن است سلامت چشم را به خطر اندازد.

امروزه دیگر همه، به جای عینک به دنبال لنز طبی هستند و دیگر استفاده از یک جسم خارجی را که به روی صورت آن ها قرار می گرفت را نمی توانند تحمل کنند. در واقع  عینک در مواردی مانند ورزش کردن مزاحمت هایی را به همراه داشت.

چرا لنز از عینک برای مراقبت از چشم بهتر است؟

در فروشگاه لنزویژن برندهای لنز مختلفی وجود دارد و استفاده از هر کدام بستگی به نوع عارضه ی بینایی شما دارد. حتی ممکن است کسی بیماری چشمی نداشته باشد و فقط بخواهد با هدف زیبایی از نوع رنگی آن استفاده کند. که در این صورت یک نسخه لنز چشم بدون نمره برای خرید لنز کفایت می کند.

لنزها به دو نوع نرم یا همان ژلاتینی و سخت تقسیم می شوند که در موارد بیشتر از جمله بیماری هایی که در ابتدا گفته شد از نوع نرم استفاده می شود. برای تضمین کیفبت بهتر و عبور بیشتر اکسیژن از لنز بهتر است از نوع لنز سیلیکون هایدروژل استفاده شود.

با توجه به مواردی که گفته شد دیگر نیازی به عینک احساس نمی شود و نتیجه می گیریم برای انجام امور عادی و روزمره بهترین انتخاب استفاده ار لنز به جای عینک خواهد بود.

مزیت های استفاده از لنز تماسی

لنزهای طبی فقط برای این طراحی نشده اند که جایگزین عینک شوند مهمترین هدف آن ها مراقبت از سلامتی چشم است که بهتر است در مورد این اهداف بیشتر بدانید.

راحتی بیشتر جلو صفحه نمایش

در ابتدا باید تذکر دهیم که همه انواع مارک لنز این خصوصیت را ندارد. در نتیجه نباید انتظار داشته باشید با استفاده از هر نوع لنزی سلامت چشم شما در ساعت های طولانی که به صفحه نمایش مانند موبایل یا تبلت خیره می شوید تضمین نشود. هر سازنده ای با توجه به فناوری ساختی که به کار برده درصدی از آن را تضمین می کند.

تولید کنندگان آمریکایی مانند برند لنز ایراپتیکس و انگلیسی مانند لنز بایوفینتی در این زمینه پیشتاز بوده و بهترین لنزها را با بالاترین کیفیت به بازار ارائه نموده اند. با استفاده از این دو برند می توان زمان طولانی تری را جلوی صفحه نمایش سپری کرد.

افزایش وسعت دید و وضوح بینایی

عدسی عینک نمی تواند تمامی  فضای محدوده ی دید شما را پوشش دهد در نتیجه وقتی می خواهید به چیزی نگاه کنید که در گوشه ترین نقطه دید قرار می گیرد، آن را واضح مشاهده نخواهید کرد.

در حالی که این مشکل وضوح دید در لنزهای تماسی وجود نداشته و حتی تمامی زوایای دید شما به وضوح و شفافیت خاص تری برای  شما به نمایش در خواهد آمد.

راحتی در انجام فعالیت های روزانه

لنزهای تماسی علاوه بر این که بینایی شما را اصلاح می کنند، می توانند حتی کارهای فیزیکی شما را راحت تر کنند. به طور مثال در هنگام ورزش هایی مانند تنیس دیگر نگرانی بابت افتادن و یا شکستن عینک را ندارید.

لنزها در هر شرایطی در چشم شما می مانند و دچار آزار و اذیت شما نمی شوند. علاوه بر این در فصول بارانی یا سرد زمستان دیگر از بخار گرفتن روی شیشه ها خلاص می شوید.

محافظت در برابر اشعه های مضر UV

اشعه های ماورابنفش همیشه برای چشم مضر بوده است و سلامت آن را به خطر می اندازد. افرادی که مشکل بینایی ندارند، بهتر است از عینک های آفتابی استفاده کنند.  کسانی که مشکل بینایی دارند استفاده از برندهای لنز مانند لنز جانسون که قابلیت حفاظت در برابر اشعه های UV را دارد توصیه می شود.

ما در این جا توصیه نمی کنیم که استفاده از عینک آفتابی را حتی با وجود لنز کنار بگذارید بلکه این نکته را بیان کردیم که لنز نیز می تواند در این امر به سلامت چشمان شما کمک کند؛ در نتیجه نباید استفاده از عینک آفتابی را به طور کامل قطع کرد.

با لنز استفاده از ماسک راحت تر است

با همه گیری ویرووس کرونا بیشتر افرادی که عینک استفاده می کنند، برای استفاده از ماسک دچار مشکل شدند و با اضافه شدن ماسک دیگر چهره آن ها قابل رویت نبود. بنابراین عینک را حذف و به جای آن لنز چشم را انتخاب کردند.

حتی دبگر لازم نیست به دنبال یک قاب خاص برای چهره خود باشید و یا در کنار آن چندین قطعه اضافی مانند: بند عینک یا دستمال به همراه داشته باشید.

لنز به طور طبیعی زیبایی چهره شما را بر می گرداند. در مواردی که لنز رنگی باشد حتما آن را افزایش می دهد. حتی استفاده از لنز در مهمانی های خاص مانند عالووین و سال نو می تواند شما را جذاب تر کند و توجه همه ی مهمانان را به شما جلب کند.

نکته: تمیز کردن و مراقبت از لنز بسیار مهم است. موقعی که در چشم شما نیستند باید در یک جالنزی حاوی محلول مخصوص لنز نگهداری شود و با گذشت تاریخ مصرفشان با یک جفت جدید جایگزین شوند.

در آخر این که قبل از انجام هرکاری و استفاده از لنز به جای عینک حتما به یک چشم پزشک مراجعه و با او مشورت کنید. پزشک به شما خواهد گفت که آیا می توانید از لنز استفاده کنید یا خیر. و اگر جواب مثبت باشد، چه نوع برندی برای شما بهتر است و باید از چه مشخصاتی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+