آیا لنز تماسی مشکلات بینایی را بدتر می کند؟ ✔️ لنزویژن

آیا لنز تماسی مشکلات بینایی را بدتر می کند؟

آیا لنز تماسی مشکلات بینایی را بدتر می کند؟

شاید خیلی از کسانی که برای اولین بار اسم لنز تماسی را شنیده اند و یا تا به حال برای یک بار هم از آن استفاده نکرده اند فکر می کنند که اگر آن را به جای عینک استفاده کنند، مشکلات بینایی آن ها بدتر می شود.

این اطلاعات اشتباه ممکن است به اشتباه به دستشان رسیده باشد و دچار ترس و وحشت شده باشند. در نتیجه به این افراد توصیه می شود که برای اطمینان از این که با لنز حتی بهتر از عینک عارضه بینایی آن ها اصلاح می شود به منابع معتبر تر و به خصوص برای مشاوره به یک چشم پزشک مراجعه کنند.

آیا استفاده از لنزهای تماسی به جای عینک مشکلات بینایی را افزایش می دهد؟

خب این ممکن است که سوال خیلی از شما مصرف کنندگان عزیز باشد. بیشتر مشتریان ماد در فروشگاه لنزویژن موقع خرید کمی استرس دارند که مبادا در صورت استفاده از لنز به جای عینک دچار مشکل شده و حتی به بینایی آن ها آسیبی وارد نشود.

در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و استفاده از آن ویژگی های برتری نسبت به عینک دارد. در نتیجه جواب این سوال منفی خواهد بود.

فقط برخی مراقبت های بهداشتی موقع استفاده از لنز هستند که اگر رعایت نشوند به طور قطع چشم شما را دچار مشکلات جدی خواهند کرد. به طور مثال:

  • اگر لنز را در جالنزی محلول دار نگهداری نکنید، رطوبت خود را از دست خواهد داد و دچار خشکی سطح لنز چشم می شود.
  • استفاده از آب برای شستن لنزها کار اشتباهی است و جنس ژلاتینی آن را خراب می کند و حتما باید از مایع لنز استفاده شود.
  • در صورت کثیف بودن دست ها و تماس آن ها با لنز طبی، حتما میکروب ها و باکتری ها وارد چشم خواهند شد.
  • لنزها به لحاظ دوره ی مصرف زمان مشخصی دارند و به طور مثال لنز سالانه، لنز طبی فصلی و لنز طبی روزانه تقسیم می شوند. در نتیجه استفاده ی بیشتر بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده کاملا کار اشتباهی است.
  • اگر به طور منظم لنز را بیرون نیاورید و تمیز نکنید، چربی ها و گرد و خاک چسبیده به روی سطح آن موجب آسیب چشم می شود.
  • استفاده از نمره لنز به غیر از نمره ای که چشم پزشک برای شما تعیین کرده است نیز به طور حتم به چشم شما آسیل خواهد زد.

در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده مشکلات زیادی برای سلامت چشم به وجود خواهد آمد و همان طور که متوجه شدید ربطی به خود لنز ندارد.

تولید کنندگان آن ها را پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا تولید کرده و به بازار عرضه می کنند و تمام تلاش آن ها به کارگیری بهترین مواد برای ساخت محصول با کیفیت است.

پس هر مشکلی که موقع مصرف به وجود می آید به خاطر کوتاهی کردن خود مصرف کننده در مراقبت از آن می باشد.

بدون نگرانی و درست از لنز استفاده کنید

کیفیت تمامی محصولات لنز چشم در فروشگاه لنزویژن بالا است و این شما مصرف کنندهم حترم هستید که باید به درستی از آن ها استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ آسیبی چشم شما را تهدید نخواهد کرد.

سپس ما این سوال را که لنز سلامت بینایی را به خطر می اندازد را رد می کنیم و توصیه می کنیم که فقط مراقبت بهداشتی باید رعایت شود.

نکته ی دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم استفاده از لنز به جای عینک برای ورزشکاران در رشته هایی مانند تنیس و فوتبال است که وجود عینک می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. حتی موقع ورزشی مانند شنا نیز می توانید لنز را روی چشم خود گذاشته و از عینک مخصوص شنا برای جلوگیری از ورود آب به دورن چشم استفاده کنید.

همچنین مدت زمان استفاده از در طول روز نباید بیشتر از 14 تا 16 ساعت شود. بهتر است به چشمان خود نیز مقداری استراحت دهید تا اکسیژن کافی به آن ها برسد. فراموش نکنید که موقع خواب و حتی استراحت در طول روز حتما باید از چشم خارج شوند.

ضدعفونی کردن لنز کاملا فردی است

لنز طبی و لنز رنگی هیچ فرقی ندارد و باید کاملا بعد از هر بار استفاده کاملا ضدعفونی شوند. در طول روز چربی و آلودگی موجود در فضایی که در آن قرار گرفته اید به روی سطح لنز چسبیده و می تواند حتی دید شما را تار کند.

این ناخالصی ها می تواند مشکلاتی را برای چشم به همراه آورد که برخی از مهم ترین آن ها عفونت، قرمزی، خارش و آلرژی هستند.

با مشاهده هرکدام از این نشانه ها بهترین کار مراجعه به چشم پزشک است. پزشک درمان را شروع کرده و از وارد شدن آسیل های جدی به بینایی شما جلوگیری خواهد کرد. در نتیجه با یک تمیز کردن اصولی و مرتب می توانید از دردسرهای آینده جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+