استفاده از لنز تماسی در فصل تابستان ✔️ لنزویژن

استفاده از لنز تماسی در فصل تابستان

استفاده از لنز در فصل تابستان

افرادی که از عینک استفاده می کنند همیشه نگران این می باشند که از روی صورت آن ها به روی زمین نیافتد. آن را در جایی فراموش نکنند و یا شیشه های آن کثیف نشود.

در این مواقع است که لنز طبی می تواند کاربرد راحت خود را به رخ بکشد و این دغدغه ها را از ذهن مصرف کننده به کلی پاک کند.

اما باید این موضوع را در نظر گرفت که استفاده از لنز چشم هم شرایط خاص مراقبتی خود را می طلب و شاید به خاطر همین موضوع است که برخی هنوز آن را جایگزین مناسبی برای عینک خود ندانسته و هنوز دچار تردید هستید.

به خصوص برای کسانی که قصد رفتن به مسافرت را دارند بسیار مهم است که روی مراقبت از لنز خود حساس تر شوند. البته در این گونه موارد احتمالا باید با خود چند جفت اضافی به همراه داشت تا در صورت از دست دادن یک یا هر دو جایگزین نمود.

مسافرت رفتن در تابستان

یمی از عواملی که می تواند در طول عمر لنز تاثیرگذار باشد هوای گرم و خشک در روزهای تابستان است و در صورتی که مراقبت بیشتری صورت نگیرد لنز در چشم شما دچار آسیب خواهد شد.

در ادامه مطلب یک سری نکات مهم را بیان کرده ایم که  در سفرهای تابستان شما بسیار کاربردی خواهند بود:

مهم ترین موضوع نحوه حفاظت از چشم با لنز است

در روزهای گرم تابستان، با بالا رفتن دما در طول روز چشم شما حساس تر و به خشکی نزدیک تر می شود. در این مواقع لنز و چشم رطوبت بیشتری از دست داده و باید به روش های اصولی مانند استفاده از قطره لنز، رطوبت آن را مقداری تامین کرد.

چشم در برابر اشعه های مضر خورشید خیلی حساس است و برای شما که از لنز استفاده می کنید حتما باید این مورد را در نظر بگیرید که موقع خرید لنز حتما ویژگی های محافظت در برابر اشعه های UV را در نظر بگیرید؛ مانند لنز ایراپتیکس و لنز بایوفینیتی.

البته این بدان معنی نیست که دیگر به عینک آفتابی نیاز نخواهید داشت. پس حتما برای احتیاط بیشتر هم که شده عینک آفتابی خود را نیز به همراه داشته باشید تا دچار عارضه هایی مانند سوختگی پلک و مشکلات این چنینی نشوید.

اقدامات لازم برای استفاده از لنز در تابستان

در فصل تابستان مهمتربن گزینه ای که همه به دنبال آن هستند، آب است. وقتی به مسافرت در فصل گرما می روید همیشه به دنبال یک استخر، ساحل، دریا و یا آبشار هستید، تا گرمای زیاد هوا را مقداری کم کرده و به یک خنکای خوب برسید.

آیا به نظر شما می وشد با وجود لنز در چشم هم در آب فرو رفت؟ پاسخ خیر است. به هیچ عنوان نباید لنز روزانه شما با آب لوله کشی و یا حتی آبشار و …. تماس داشته باشد. مواردی که این لنزها با آن ساخته شده اند، هیچ سازگاری با آب معمولی نداشته و زود خراب می شوند.

در نتیجه موقع شنا می توانید از عینک مخصوص شنا استفاده کرده یا وقتی به حمام می روید آن ها را از چشم خود بیرون آورده و در جالنزی حاوی محلول نگهداری کنید. در صورتی که نمی توانید این نکات مراقبتی را در طول مسافرت رعایت کنید، بهتر است از لنز یکبار مصرف روزانه استفاده کنید تا با خیال راحت آن را با یک جفت جدید جایگزین کنید.

در صورت بروز هر گونه عارضه برای چشم مانند سوزش، خارش یا قرمزی و حتی خارش در چشم فورا آنها را دور انداخته و از جفت جدید استفاده کنید.

بیشتر مراقب لنرهای خود باشید

در پایان هر روز لنزهای شما رطوبت خود را مقداری از دست داده و علاوه بر این که جنس پلاستیکی آن ها انعطاف خود را مقداری از دست می دهد، چشم شما نیز دچار مشکل می شود. در این مواقع حتما باید رطوبت آن ها بازیبابی شود. اما چطوری؟

در طول روز و به خصوص روزهای گرم تابستان بهتر است، مثلا هر 8 ساعت یکبار لنز خود را از چشم بیرون آورده و با مقداری محلول شست و شو دهید و پس از آن قبل از گذاشتن داخل چشم، چند قطره مرطوب کننده لنز روی آن بیاندازید. این قطره ها خاصیت مرطوب کنندگی و روان کنندگی به لنز می بخشد و باعث ایجاد راحتی بیشتر برای چشم شما خواهند شد.

در نتیجه در طول سفرهای چند روزه حتما یک جالنزی، محلول مخصوص و قطره لنز به همراه خود داشته باشید و خود را عادت دهید که هر چند ساعت یکبار از آن ها استفاده کنید.

 در آخر این که در مسافرت هم هیچ فرقی با منزل نمی کند و باید حتما لنزها را شب موقع خواب از چشم خود بیرون آورده و در جالنزی حاوی محلول نگهداری کنید. در صورتی که لنز شما یکبار مصرف است، حتما باید روزانه دور انداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+