دلایل قرمز شدن چشم با لنز تماسی ✔️ لنزویژن

دلایل قرمز شدن چشم با لنز تماسی

دلایل قرمز شدن چشم با لنز تماسی

بعضی مواقع ممکن است، کسانی که از لنز استفاده می کنند، دچار قرمزی چشم شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث این مشکل می شود که یکی از آن ها می تواند ناسازگاری محلول شوینده لنز مورد استفاده با برند لنز شما باشد. معمولا برخی از تولید کنندگان، محلول مخصوصی نیز برای آن تولید می کنند.

دلایل دیگری نیز می تواند اثر گذار باشد، مانند گذشتن تاریخ مصرف لنز شما یا لنز فصلی یا نوع سالانه است و بعد از گذشت این مدت باید حتما دور انداخته شوند.

البته در صورتیکه تاریخ روی ویال یا بسته بندی زودتر از سه ماه یا یکسال بگذرد، باید حتما با یک جفت جدید جایگزین شده و نباید تا پایان روزهای تعیین شده مورد استفاده قرار گیرند.

دلایل اصلی قرمز شدن چشم با لنز تماسی

برخی از دلایل اصلی قرمز شدن چشم با لنز تماسی را بیان کنیم:

بیماری GPC

وقتی لنز در چشم مصرف کننده است، ممکن است باعث ملتهب شدن بافت شفاف سفیدی چشم شده و آن را تحریک کند که به این عارضه بینایی GPC می گویند. دیگر مواردی که نشان دهنده ی به وجود آمدن این بیماری است، ایجاد خارش در کنار قرمز شدن چشم است.

باکتری های موجود در فضا

در مدتی که لنز در چشم مصرف کننده است، میکروب های موجود در فضا به داخل چشم راه پیدا کرده و با پلک زدن های متوالی به سطح لنز می چسبند. این ها سمومی را تولید می کنند که چشم شما را قرمز و ملتهب می کند. این مورد در افرادی که موقع خواب فراموش می کنند لنز را از داخل چشم خود بردارند، بیشتر دیده می شود که در برخی موارد موجب ضربه شدید به سلامت بینایی شده است.

حساسیت به محلول لنز مورد استفاده

برخی مواقع ممکن است چشم شما به مایع لنز حساسیت داشته باشد. شاید چند سالی باشد که این برند را استفاده می کنید، اما باید توجه داشته باشید که آلرژی ممکن است در طول زمان به وجود آید و مجبور شوید که برند دیگری را امتحان کنید و یا در این مورد با چشم چشم پزشک مشورت نمایید.

این واکنش های آلرژیک بیشتر به خاطر یک سری مواد نگهدارنده است که در ساخت محلول و یا قطره لنز روان کننده به کار رفته است.

ممکن است دچار آلرژی چشم شده باشید

حتما باید قبل از خرید لنز رنگی یا لنز طبی توجه داشته باشید که دچار آلرژی های چشمی مانند ریزش اشک مداوم یا مالیدن چشم نشده باشید. این موارد می تواند کار شما را برای استفاده از لنز خیلی سخت کند.

در واقع با استفاده کردن از لنز این آلرژی های چشمی نیز بدتر خواهد شد. این موقعی اتفاق می افتد که ریزگردهای موجود در هوا به سطح لنز شما چسبیده و باعث تحریک هر چه بیشتر شما می شود.

وجود زخم یا خراشیدگی روی قرنیه

یکی از عارضه هایی که همیشه باید جدی گرفته شود، زخم های روی سطح قرنیه هستند که اغلب باعث قرمز شدن چشم نیز می شوند. این می تواند درد و خارش در چشم شما ایجاد کند که مدام مجبور به مالیدن چشم شوید و احساس کنید که یک جسم خارجی در چشم شما قرار داده اند که خیلی آزار دهنده است.

در صورت مشاهده علائم ذکر شده حتما به چشم پزشک مرجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید. در صورت بی توجهی بینایی شما ممکن است کاهش یافته و در برخی موارد دچار کوری شوید.

استفاده از لنز تقلبی یا معیوب

لنزهایی که ضخامت زیادی دارند می توانند جریان طبیعی اشک در زیر لنز را محدود کرده و باعث شوند تا اکسیژن کمتری به چشم برسد. این کمبود اکسیژن برای چشم مضر بوده و باعث قرمزی آن می شود. لنزی که استفاده می کنیید باید مانند لنز جانسون نرم و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

حتی استفاده از لنزهای تقلبی که از دست فروش ها، سالن های زیبایی و یا دیگر مراکز غیر معتبر خریداری می شوند، چشم شما را در معرض سوزش، قرمزی، خارش و حتی نابینایی قرار خواهد داد. وقتی می خواهید لنز را در چشم خود قرار دهید دقت کنید که دچار پارگی نشده باشد. ناخن بلند به راحتی لنز شما را پاره می کند، پس باید خیلی مراقب باشید.

خشکی چشم که یک نوع سندروم است

خشکی چشم قبل از استفاده از لنز در مواردی همچون هوای گرم و خشک نیز ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد. اما ایجاد یک لایه اشکی به روی چشم برای مرطوب نگه داشتن آن بسیار مهم است. در مواقعی که لنز چشم را استفاده می کنید باید به میزان محتوای آبی که آن برند دارد، توجه داشته باشید. برخی از برندها هستند که نمی توانید در هوای به خصوص گرم و خشک از آن ها استفاده کنید.

این به خاطر این است که رطوبت کافی برای خود و چشم را نمی تواند فراهم کند و در نتیجه موجب ایجاد خشکی چشم می شوند. پیشنهاد فروشگاه لنزویژن به شما استفاده از لنز بایوفینیتی است که ساخت کمپانی انگلیسی است.

کلام آخر

در صورت مشاهده هر گونه قرمزی، خارش یا سوزش در چشم در حالی که از لنز هم استفاده می کنید، فورا به چشم پزشک مراجعه کنید و موضوع را با او در میان بگذارید. تمامی این توصیه ها به خاطر جلوگیری از هر نوع آلرژی چشمی است که در صورت بروز می تواند خطرات جدی برای چشم شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+