استفاده از قطره چشم برای لنز ✔️ لنزویژن

استفاده از قطره چشم برای لنز

استفاده از قطره چشم برای لنز تماسی

هر نوع قطره چشم برای هدف خاصی تولید شده است و همه ی انواع آن نباید برای موقع استفاده از لنز طبی به کار برد. در ادامه به شرح مختصری از انواع قطره چشم می پردازیم و موارد مصرف آن ها را مشخص می کنیم.

انوع قطره چشم

استفاده از قطره چشم برای مواقعی که برای چشم شما مشکلاتی مانند تورم، سوزش یا قرمزی پیش می آید توسط پزشک توصیه می شود. پس باید بدانید که هر کدام مخصوص چه عارضه ای هستند تا دچار اشتباه نشده و سلامتی خود را دوباره با مصرف آن ها به دست آورید:

قطره های مرطوب کننده

این نوع قطره برای مرطوب نگه داشتن چشم بیشتر در محیط های گرم و خشک کاربرد زیادی دارد. کاربرد اصلی این نوع قطره هیدراته کردن سطح چشم برای راحتی بیشتر است. قطره هایی مانند قطره مرطوب کننده اویزور که بر چسب مخصوص لنز نیز به روی آن ها درج شده است برای لنزهای تماسی استفاده می شوند که در کنار مایع لنز مورد استفاده قرار می گیرند. متخصصان برای مراقبت از سلامت چشم و طولانی تر شدن عمر لنز استفاده از این نوع قطره را توصیه می کنند و علت آن می تواند:

  • راحتی لنز روی چشم در مدتی که استفاده می شود.
  • تمیز کردن چربی های سطح لنز به خصوص قسمتی که با قرنیه تماس دارد.
  • برگرداندن رطوبت از دست رفته لنز که در مدت استفاده از بین رفته است.

قطره های مخصوص خشکی چشم

این نوع از قطره چشم دارای فرمولاسیون های متفاوتی هستند به طوری که ممکن برخی از آن ها طوری عمل کنند که بینایی شما را تار کنند و این به خاطر سطح ضخامتی است که به روی چشم یا لنز ایجاد می کنند.

البته باید توجه داشته باشید قطره هایی که برای خشکی ناشی از استفاده کردن لنز به وجود آمده است متفاوت بوده و فقط مخصوص این کار است. آن ها به روان شدن لنز به روی سطح چشم نیز کمک می کنند تا اکسیژن بیشتر بتواند وارد چشم شود. برای استفاده از قطره مخصوص لنز بهتر است که با چشم پزشک ملاقاتی داشته و تحت نظارت او از آن ها استفاده کنید.

قطره چشم با مصرف دارویی

این نوع از قطره همان طور که از اسمشان هم معلوم می شود، مصرف دارویی داشته و کمتر موقع استفاده از لنز به کاربرده می شود. آلرژی های چشمی و آسیب هایی که ممکن است به چشم وارد شوند نیازمند استفاده از قطره های دارویی هستند و در مدت زمانی که چشم سلامتی خود را به دست می آورد نباید از لنز استفاده شود.

نکته: اگر از لنز تماسی استفاده می کنید در بین انواع قطره چشم که معرفی کردیم بهترین مورد مصرف قطره مرطوب کننده لنز است. استفاده از قطره خشکی چشم تحت نظر پزشک موردی ندارد؛ اما در مواردی ممکن است به خاطر غلظتی که دارند، باعث تاری دید شما شوند. نوع آخر که مصرف دارویی دارند نیز حتما باید موقعی استفاده شوند که لنز در چشم نباشد.

در چه مواردی باید لنز چشم را از چشم بیرون آورید؟

شرایط متفاوتی وجود دارد که لنز را باید از چشم خود بردارید:

  • یکی از آن ها مدت زمان استفاده در طول روز است که معولا بین 8 تا 12 ساعت است. بیشتر از زمان توصیه نمی شود. بعد از چند دقیقه که چشم استراحت کرد و لنز شما در محلول رطوبت خود را دوباره به دست آورد، مجددا می توانید آن ها را در چشم خود قرار دهید.
  • هنگام استراحت و به خصوص موقع خواب حتما باید آن ها را از چشم خود خارج کنید.
  • در مواردی مانند آلرژی، ملتهب شدن چشم، قرمزی، خارش یا سوزش نیز حتما باید لنز را بردارید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+