بهترین راه حل برای غلبه بر ترس استفاده از لنز تماسی ✔️ لنزویژن

بهترین راه حل برای غلبه بر ترس استفاده از لنز تماسی

blank

میلیون ها انسان در دنیا هستند که دچار عارضه های بینایی مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم هستند و لنز تماسی میتواند یکی از بهترین جایگزین های برای عینک و بهترین روش برای اصلاح بینایی آنها به حساب آید و حالت چهره مصرف کننده با آنها حفظ و از وجود یک جسم خارجی بر روی چشم خود راحت میشوند.

با این وجود خیلی از مصرف کنندگان بخاطر راحت بودن لنز چشم طبی بر روی چشم خود از آنها راضی هستند، اما گذاشتن لنز و برداشتن آن را کاری دشوار تلقی میکنند. حتی برخی هستند که بخاطر تبلیغات منفی در مورد لنزها در رسانه و مجلات از جایگزین کردن آنها با عینک اجتناب میکنند.

با در نظر گرفتن این موارد لنزویژن با در اختیار داشتن کارشناسان در زمینه لنزهای تماسی برای هرگونه مشاوره آمادگی خود را اعلام مینماید تا با در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل در این زمینه به مصرف کنندگان سلامت کامل چشم آنها را تضمین نماید. در این صورت تا حد ممکن استرس شما مصرف کننده عزیز در مورد استفاده از لنز کمتر خواهد شد.

با مراجعه به دو لینک زیر میتوانید به طور کامل و اصولی نحوه صحیح گذاشتن و برداشتن لنز رو فرا بگیرید:

حتی میتوانید با مراجعه به اپتومتریست از او بخواهید تا شما را با این روش ها بیشتر آشنا کند.

معمولا رایج ترین مورد که ترس از استفاده لنز را افزایش داده است اصول استفاده از آن و در کنار آن همین مورد گذاشتن و برداشتن به صورت صحیح می باشد. ما در ادامه و بصورت گام به گام به شما یکسری موارد را آموزش می دهیم:

قرار گرفتن لنز در چشم و موارد مربوط به آن

قبل از تماس دستتان با لنز حتما باید آنها رو شستشو و با یک دستمال کاغذی کاملا خشک کنید تا هیچگونه پرز یا کرک روی دست شما نباشد.

قبل از استفاده از لنز حتما سطح آن را نگاه کنید تا پارگی یا آسیب روی سطح خود نداشته باشد. در صورت مشاهده آنها را با یک جفت جدید جایگزین کنید.

بعد از وارد شدن لنز در چشم فورا پلک بالایی خود را رها نکنید، چون خیلی قوی است و میتواند لنز را به بیرون پرتاب کند. بجای آن پلک پایینی خود را رها کنید و به جهت چپ و راست نگاه کنید. سپس به آرامی پلک فوقانی خود را رها کنید تا لنز بخوبی بر روی مردمک چشم شما قرار گیرد.

اگر با وجود لنز در چشم احساس ناراحتی می کنید، مثلا وجود جسم خارجی بر روی آن حتما آنها را بیرون آورده و پس از شستشو با محلول دوباره در چشم خود قرار دهید. حتی ممکن از برای اولین بار کمی ناراحت باشید با آن که بعد از مدتی به آنها عادت خواهید نمود.

توجه داشته باشید که در صورتی که لنز برای چشم راست و چپ دارای نمره متفاوت است حتما هر کدام را در چشم مخصوص خودش قرار دهید و موقع گذاشتن در ظرف نگهداری نیز به نوشته های روی درب که راست و چپ را مشخص کرده دقت و هر کدام را در سر جای خودش نگهداری کنید.

در صورتی که موقع استفاده از لنز مانند لنز طبی، لنز آستیگمات و لنز چشم رنگی چشمانتان قرمر میشود آنها را کنار بگذارید و از عینک استفاده کنید. بعد با مراجعه به چشم پزشک خود این موضوع را مطرح کنید تا در ادامه به چشم شما آسیبی وارد نشود.

در صورتی که از لنز طبی سالانه یا لنز طبی فصلی استفاده می کنید بعد از اتمام روز آنها را در محفظه های خودشان در جالنزی حاوی محلول مخصوص نگهداری کنید. جالنزی را قبل از هر استفاده خالی از محلول قدیمی کرده و کاملا ضدعفونی و شستشو دهید و دوباره از محلول جدید پر کنید.

نکاتی که بعد از برداشتن لنز باید رعایت شوند

در صورت استفاده از لنز هرگز جالنزی را قبل از هرگونه شستشو با محلول جدید پر نکنید و هر کدام از محفظه ها را قبل از گذاشتن لنز خالی از محلول قدیمی کرده و در معرض هواقرار دهید تا بخوبی خشک شوند. بهترین راه برای نگهداری از لنز چشم استفاده از بهترین برند محلول لنز است.

لنز مورد استفاده را بدقت بیرون بیاورید تا پاره نشوند و در صورت مشاهده پارگی یا خش در سطح آنها را با یک جفت جدید جایگزین نمایید. در مورد لنزهای یکبارمصرف که نگرانی نداشته باشید چون باید بعد از هر 24 ساعت دور انداخته شوند.

اگر با برداشتن لنز مشکل دارید حتما باید با تمرین زیاد آن را برطرف کنید چون نباید موقع خواب در چشم شما باشند، چون باعث خشکی و حتی نابینایی شما خواهند شد. برای اینکه بتوانید راحت تر آنها را از چشم خود بردارید بهتر است از قطره مرطوب کننده لنز استفاده کنید چون اصطکاک بین سطح چشم و لنز را کاهش میدهند.

نحوه استفاده از قطره اینگونه است که 1 الی 2 قطره رو داخل چشم ریخته و لنز را به آرامی ماساژ دهید تا به زیر سطح آن نفوذ کند. بعد از 15 دقیقه صبر کردن می توانید لنز را بدون هیچگونه مشکلی بیرون بیاورید.

یکی از بزرگترین ترسها موقع استفاده از لنز برای مصرف کنندگانه این بوده که لنز راهی برای نفوذ به چشم داشته باشد که این باور کاملا غلط است زیرا لایه غشایی در اطراف چشم قرار دارد که از این کار جلوگیری می کند. بدترین حالتی که ممکن است اتفاق بیافتد این خواهد بود که لنز در چشم جمع شده و به زیر پلک بالایی گیر کند که با حرکت چشم و بالا نگه داشتن پلک براحتی برداشته می شود. اگر این روش برای شما دشوار بود بهتر است به یک چشم پزشک مراجعه و از او کمک بخواهید.

سارا شش سال است که از لنز تماسی استفاده می کند و این در صورتی است که قبلا خیلی از آنها ترس داشت و حاضر نمیشد که جایگزین عینک او شوند و اینگونه اظهار می کرد که: “من خیل میترسیدم که لنز داخل چشم خودم بذارم تا اینکه در مورد استفاده از آنها تحقیق کردم و متوجه شدم که باورهای غلطی در مورد آنها داشتم. با این حال پس از مشاهده آموزش های لازم در این زمینه در حال حاضر خیلی دوست دارم که از لنز بجای عینک استفاده کنم و خیلی هم ازشون راضی هشتم”

چند نکته خیلی مهم

  • وقتی برای کار یا تفریح به بیرون از خانه میروید حتما با خود لنز پک ( شامل آینه و قطره و دستگاه لنزگذار میباشد ) به همراه داشته باشید.
  • قبل از خرید لنز حتما نسخه لنز چشم خود را از چشم پزشک متخصصدریافت کنید تا با چشم شما کاملا مطابقت داشته باشد.
  • موقع گذاشتن لنز در چشم حتما دقت کنید که در روی صحیح خود قرار گرفته باشد، در صورت اشتباه روی قرنیه چشم قرار نگرفته و به بیرون پرتاب خواهد شد.

در پایان: عصبی نباشید ، وقت بگذارید و تمرین کنید

اگرچه ممکن است استفاده از لنز بجای عینک در ابتدای کار دلهره آور باشد اما باور کنید که اصلا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. به مرور زمان که مورد استفاده قرار گیرند با چشم شما سازگار خواهند شد و شما اعتماد بنفس بهتری نسبت به آنها پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+