نحوه دریافت نسخه لنز تماسی ✔️ لنزویژن

نحوه دریافت نسخه لنز تماسی

blank

چشم همه انسان ها تا حدودی از نظر اندازه ( انحنا، قطر و حتی نمره ) متفاوت می باشد و باید قبل از خرید لنز چشم نسخه لنز خود را از چشم پزشک بعد از معاینات لازم دریافت نمایند.

داشتن یک نسخه که توسط پزشک تجویز شده برای استفاده از لنز تماسی کاملا یک امر ضروری بشمار می آید. این نه تنها برای چشم شما موقع استفاده از لنز بسیار مهم است بلکه میتواند بطور کامل سلامت چشم شما را در طول مدت استفاده تضمین نماید.

وقتی به اپتومتریست مراجعه می کنید وی یکسری آزمایشات بینایی رو بر روی شما انجام می دهد و بنا به درخواست شما برای انتخاب لنز طبی مورد نظر نسخه شما را آماده و تحویل شما می دهد.

حال میتوانید با مراجعه به مرکز خرید آنلاین و حضوری لنزویژن نسخه خود را ارائه داده و لنز مناسب چشم خود را دریافت نمایید.

انتخاب لنز یا عینک مناسب شما

در هنگام معاینه چشم شما این اپتومتریست است که پس ار ارزیابی های لازم به شما خواهد گفت که بهتر است از کدامیک برای اصلاح بینایی خود استفاده کنید.

همچنین موقع معاینه پزشک با شما در مورد موارد مهمی مانند سابقه پزشکی و زندگی روزانه و فعالیتهای شما مانند شغل و حتی نوع ورزشی که می کنید سوال خواهد کرد تا لنز مناسب شما را پیشنهاد دهد.

برای افرادی که ورزشکار هستن و نیز مدت زمان طولانی در روز از لنز طبی استفاده می کنند بهترین برند لنز می تواند لنز ایراپتیکس ، لنز بایوفینیتی و لنز جانسون باشد.

در ادامه باید انحنای سطح قرنیه چشم که همان بیس کرو BC و قطر یا همان دیامتر Dia است اندازه گیری شود. این برای بینایی سنج  خیلی مهم است که بداند آیا وقتی لنز را روی چشم خود می گذارید به بیرون از چشم نیافتد و کاملا روی سطح آن قرار گیرد.

اگر جزو افرادی هستید که برای اولین بار میخواهید از لنز تماسی استفاده کنید میتوانید از اپتومتریست بخواهید تا به شما نحوه گذاشتن لنز در چشم و برداشتن لنز از چشم را بخوبی آموزش دهد.

برای استفاده از آنها لازم است که حتما اصول مراقبتی را نیز بیاموزید و بعد از یک یا دو هفته که استفاده کردید برای اطمینان از سلامتی چشم خود به پزشک مراجعه و معاینه شوید. در صورتی که مشکلی بوجود نیامده بود دیگر مطمئن هستید که نسخه مناسبی برای شما تجویز شده است.

عدم استفاده از لنز با منحنی پایه و قطر متفاوت

منحنی پایه انحنای سطح قرنیه چشم شما را مشخص می کند و قطر همان اندازه لنز های شماست که بر حسب میلیمتر محاسبه می شود و این دو باید حتما قبل از خرید لنز تعیین شده باشند. هر دو جزو مهمترین و اولین فاکتورهایی هستند که قرار گرفتن کامل و صحیح لنز را بر روی چشم شما تضمین می کنند و برای بیشتر مصرف کنندگان اندازه های متفاوتی خواهند داشت.

هرگز نباید بدون داشتن اندازه این دو مورد Bc و Dia به سراغ خرید لنز تماسی بروید و از آنها استفاده کنید زیرا ممکن است روی سطح چشم شما حرکت کنند یا حتی به بیرون پرتاب شوند. حتی عدم توجه به این مورد میتواند سلامت بینایی و حتی چشم شما را به خطر اندازد.

استفاده از لنز رنگی ( بدون نمره )

حتی در صورتی که چشم های شما مشکلی بینایی مانند دوربینی و یا نزدیک بینی ندارند و فقط میخواهید برای زیبایی از لنز زیبایی رنگی استفاده کنید، برای اطمینان از اینکه سلامت چشم شما را به خطر می اندازند یا نه و نحوه استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید و نسخه لنز خود را دریافت نمایید.

در مجموع چه برای افرادی که مشکل بینایی دارند و چه برای افرادی که هیچ مشکلی ندارند و هدفشان زیبایی است باید نسخه لنز تهیه شود و دلیل آن میتواند همین موارد گفته شده قبل مانند اندازه های مختلف فنی و حتی مواد بکار رفته شده در ساخت لنز ها باشد.

آیا تمامی موارد فنی نسخه لنز بر روی جعبه لنز درج شده؟

بله، اکثر تولید کنندگان لنزهای تماسی تمامی موارد گفته شده در نسخه را روی جعبه لنز درج می کنند و بصورت یک جدول در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. از نمره لنز گرفته تا منحنی پایه و دیامتر همگی بطور کامل و دقیق درج شده اند. در برخی موارد ممکن است بر اساس نوع زبان آن کشور اصطلاحات بکار رفته شده متفاوت باشد.

آیا نسخه عینک و لنز تماسی یکسان است؟

خیر، این نسخه ها نمیتوانند یکسان باشد و علت می تواند وجود اطلاعات اضافی مانند دیامتر و منحنی پایه باشد. حتی برای افرادی که دچار عارضه بینایی آستیگماتیسم و قوز قرنیه هستند این مواد خیلی بیشتر و پیچیده تر نیز خواهد شد.

تبدیل نسخه عینک به لنز

تنها روشی که کاملا میتوانید به آن اطمینان کنید و نسخه عینک خود را به یک نسخه لنز تبدیل کنید معاینه شدن توسط چشم پزشک است. او می تواند به طور دقیق این کار را انجام دهد و از بروز هرگونه مشکل برای چشم های شما مصرف کننده عزیز جلوگری و سلامت چشم های شما را تضمین کند.

به هیچ عنوان از روشهای دیگر برای تبدیل نسخه خود استفاده نکنید چون آنها سبک زندگی و حتی سلامت چشم شما را تشخیص نمیدهند و اطلاعات کافی و لازم را در مورد قطر و انحنا و در موارد آستیگماتیسم سیلندر و … را دراختیار شما قرار نخواهد داد.

در کل با توجه به یک نسخه عینک به هیچ عنوان نمیتوان یک لنز را خریداری و استفاده نمود، چون خیلی از موارد اضافی را در بر نمیگیرد و دچار مشکل خواهید شد.

حتی ممکن است در مواردی نمره عینک و لنز شما نیز متفاوت باشد، زیرا لنز مستقیما بر روی سطح چشم قرار میگیرد و عینک در جلوی آنها و با کمی فاصله بیشتر قرار میگیرد. در صورتی که دچار عارضه بینایی آستیگماتیسم هستید شرایط سخت تر شده و موارد بیشتری مانند سیلندر و محور نیز تعیین کننده خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+