آیا لنز تماسی قابل بازیافت می باشد؟ ✔️ لنزویژن

آیا لنز تماسی قابل بازیافت می باشد؟

در زندگی همه ما انسان ها باید مراقبت از محیط زیست یک اولویت مهم بحساب آید و این موضوع شامل کسانی که از لنز چشم برای تصحیح بینایی خود استفاده می کنند نیز میشود. برای اینکه بدانیم با محیط زیست چگونه رفتاری باید داشته باشیم برای شما عزیزان در این مقاله چند راهنمایی مهم در مورد چگونگی بازیافت لنزهای تماسی آورده ایم و پیشنهاد میکنیم که حتما مطالعه نمایید:

بسته بندی لنزهای تماسی

معمولا لنز طبی را در بسته بندی هایی قرار میدهند که قابل بازیافت هستند. این نوع بسته بندی ها شامل یکسری اجزا میباشند که در ادامه آنها را بین میکنیم:

  • بسته بندی هایی که ساخته شده از مقوا هستند
  • لنزهایی که در بسته های پلاستیکی حبابی هستند
  • بطری های شیشه ای و جعبه محلول

تمامی اجزای نامبرده شده در بالا همگی قابل بازیافت هستند و باید در مکان هایی که مخصوص برای زباله های بازیافتی هستند قرار داده شوند.
یکسری روش ها هستند که برای بازیافت بسته بندی لنز رنگی کاربرد دارند و بهترین آنها می تواند قرار دادن آنها در کیسه های مجزا در خانه یا محل کار است.

چه نوعی از بسته بندی هایی که لنز در آن قرار دارد را میتوان در خانه بازیافت نمود؟

خوشبختانه بسیاری از بسته بندی های لنزهای چشم که توسط تولید کنندگان مختلف در بازار ارائه می شود را میتوانید به روشهایی که در ادامه بیان میشود بازیافت نمایید:

جعبه های مقوایی: بسته بندی بیشتر لنز چشم ها مانند لنز سالانه ، لنز فصلی و لنز روزانه از کاغذ هستند، بنابراین براحتی قابل بازیافت هستند و شما مصرف کننده عزیز میتوانید در طرح های جمع آوری بازیافت آنها را تحویل دهید.

بسته بندی پلاستیکی: جنس این نوع بسته ها از پلاستیک پلی پروپیلن می باشد و بسیاری از آنها را نیز می توان برای بازیافت جمع آوری نمود.

بطری محلول لنز: بطری ها و حتی جعبه های آنها که بیشتر کاغذی هستند را می توان در کنار سطل های دیگر پلاستیک در سطل های بازیافت خانگی قرار داد.

بسته بندی هایی که در ادامه مطرح میشوند قابل بازیافت نیستند

روکش های از جنس فویل روی برجستگی پلاستیکی بسته لنز و دلیل آن کوچک بودن آنها را نمیتوان بازیافت نمود و باید از پلاستیک جعبه جدا و در سطل زباله انداخته شوند.

آیا خود لنز چشم را نیز می توان بازیافت نمود؟

جنس اصلی لنز تماسی از اجزایی مانند هایدروژل و سیلیکون هایدروژل ساخته می شود که به طور کلی ساختاری تجزیه ناپذیر دارند و نباید برای بازیافت در خانه شما جمع آوری شوند.

کارشناسان ما در لنزویژن آماده هر گونه مشاوره در زمینه لنزهای تماسی هستند و شما عزیزان میتوانید با خیالی آسوده از محصولات این فروشگاه که همگی اورجینال هستند استفاده کنید و سلامت کامل چشم خود را تضمین نمایید.

در صورتی که جزو مصرف کنندگان لنز هستید سعی کنید بعد از استفاده از آنها و پایان مدت تاریخ مصرفشان در توالت سا سینک ظرفشویی نیاندازید چون ساختارشان کاملا تجزیه ناپذیر است و می توانند آلودگی ریز پلاستیک رو به زیستگاه های دریایی اضافه کنند. بهترین راه برای دورانداختن سطل های زباله داخل منزل هستند.

چند نکته در مورد لنزهای تماسی سازگار با محیط زیست

در صورتی که پایداری محیط زیست برای شما خیلی مهم است میتوانید چند نکته زیر را برای کمتر تولید کردن ضایعات لنز خود در نظر بگیرید:

  • بیشتر سعی کنید از لنزهای با مصرف سالانه یا همان بلند مدت بجای لنز یکبارمصرف استفاده کنید.
  • بعد از اینکه محتوای بطری مایع لنز شما تمام شد آن را شسته و برای کارهای دیگر مورد استفاده قرار دهید.
  • در صورت خرید اینترنتی هر تعدا لنزی را که لازم دارید در یک خردی بگنجانید تا هزینه حمل و خروجی کربن را کاهش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+