استفاده از لنز تماسی برای اولین بار ✔️ لنزویژن

استفاده از لنز تماسی برای اولین بار

استفاده از لنز تماسی برای اولین بار و عادت کردن به آن

بیایید با یک سری حقایق در مورد چشم و بینایی روبرو شویم. تقریبا می شود گفت که این روزها بیشتر افراد از بینایی خوبی برخوردار نیستند. شاید مهمترین علت آن را می توان در استفاده از صفحه های نمایش دیجیتالی دانست. اما برای کسانی که مجبور هستند از عینک استفاده کنند شاید وجود یک جسم خارجی بر روی صورت کمی آزار دهنده باشد. یک راه حل خوب برای رهایی از آن می تواند استفاده از لنز تماسی باشد. حتی برای کسانی که در تمیز بودن عینک حساس هستند دیگر مشکلی نخواهند داشت.

خوشبختانه امروزه دیگر مشکل استفاده از عینک حل شده و برای کسانی که دچار دوربینی، نزدیک بینی و یا حتی آستیگماتیسم هستند لنزهای نرم طبی جایگزین مناسبی خواهند بود.

عادت کردن به لنزها

امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینه تولید لنزها رخ داده است و با بالا رفتن کیفیت آنها و حتی کم تر شدن ضخامت استفاده را برای مصرف کننده راحت تر کرده است. اگر مطمئن نیستید که می توانید از لنز چشم استفاده کنید اصلا نگران نباشید! در این مقاله برخی از علائم کاملا عادی که برای اولین بار از لنز استفاه می کنید را آورده ایم. با ماه همراه باشید تا در مورد آنها بیشتر بدانید :

حرکت کردن بر روی چشم

لنزها ممکن است مقداری بر روی چشم جابجا شوند که این بخاطر مایعات طبیعی موجود در چشم شماست. خیلی نگران این موضوع نباشید. اگر آن را مطابق با نسخه خود دریافت کرده باشید بعد از یک دوره کوتاه بر روی عنبیه ثابت خواهد ماند.

برای افرادی که آستیگماتیسم دارند هم یک نوع لنز طراحی شده است، به گونه ای که بر روی چشم کاملا ثابت می مانند تا بتوانند از تاری دید جلوگیری کرده و این عارضه را بخوبی اصلاح کنند. در صورتی که مشکلی در دید با لنزهای آستیگمات داشتید با مقداری قطره مشکل برطرف خواهد شد.

پاره شدن موقع استفاده

لنز یک جسم خارجی بحساب می آید. موقع استفاده از آنها مراقب باشید که بخاطر جنس نرم و نازکی که دارند ممکن است خیلی زود پاره شوند. به طور مثال خانم هایی که ناخن های بلندی دارند بیشتر باید مراقب باشند. حتی موقع گذاشتن آنها در جالنزی باید خیلی مراقب باشید که لای درب آن گیر نکنند.

موقع استفاده از لوازم آرایشی مانند ریمل و سایه چشم خیلی مراقب باشید که هیچگونه تماسی با سطح لنز شما نداشته باشند. در صورت تماس مقداری اشک از چشم شما خارج خواهد شد که جای نگرانی نیست و با ریزش مقداری از آن مواد از روی لنز پاک می شوند.

احساس خشکی در چشم

بعد از مدتی استفاده در طول روز ممکن است چشمان شما مقداری خشک شوند. کسانی که برای اولین بار از لنز استفاده می کنند معمولا چشم حساس تری دارند و ممکن است دچار مقداری خشکی در چشم شوند.

خرید یک قطره مرطوب کننده لنز خوب می تواند این مشکل را بخوبی برطرف کند. ابتدا توصیه می کنیم که با چشم پزشک خود مشورت کنید و قطره مناسب خود را دریافت کنید.

ممکن است لنز پاره شده باشد

وقتی چشم های ما خشک یا تحریک می شوند فورا آنها را مالش می دهیم که این کار ممکن است برای کسانی که لنز در چشم خود دارند باعث شود تا آنها دچار پارگی شوند. این کار در ادامه باعث ریزش اشک فراوان از چشم خواهد شد.

وقتی لنز پاره می شود خیلی ناراحت کننده خواهد بود و باعث قرمزی و تحریک چشم خواهد شد. یک ایده خوب برای رفع این مشکل این است که همیشه یک جفت لنز اضافی را بهمراه خود داشته باشید تا بتوانید آنها را فورا جایگزین کنید.

افتادن آنها به بیرون از چشم

برخی مواقع پیش می آید که لنز از داخل چشم مصرف کننده به بیرون پرتا می شود. حتی کسانی که برای اولین بار است که می خواهند آنها را در چشم خود بگذارند ممکن است به طور تصادفی از روی انگشتشان بر روی زمین بیافتد. اصلا نباید نگران بود و با مقداری تمرین این مشکل حل می شود.

در این میان ممکن است حتی یکی از لنزها بخاطر افتادن بیرون خراب شود و در اینصورت بهترین راه حل داشتن یک جفت اضافی می باشد.

خسته شدن چشم ها

بسیاری از مردم اکثر وقت روزانه خود را صرف تماشای صفحه های دیجیتال می کنند. این کار باعث می شود تا خستگی زیادی بر چشم تحمیل شود و با وجود لنز این خستگی بیشتر هم خواهد شد.

یک راه حل خوب این خواهد بود که استفاده از لنز را به چند ساعت در روز محدود کنید. در صورتی که لنز داشتید و متوجه شدید که چشمتان خشک یا تحریک شده است می توانید آنها را بیرون آورده و به چشم خود مقداری استراحت دهید. و در این حین آنها را با محلول لنز بخوبی مرطوب و ضدعفونی کنید.

تار شدن دید شما

وقتی که چشم خسته می شود باعث ایجاد تاری در دید خواهد شد. بنابراین بهتر است که لنز را از چشم خود بیرون آورده و در وضعیتی قرار گیرید تا مقداری چشم ها استراحت کند. در طول این مدت آنها را در یک جالنزی تمیز و حاوی محلول قرار دهید بهتر خواهد بود. در فضای آزاد آنها خشک شده و پاره می شوند.

اگر مقداری تاری در دید با لنز خود داشتید حتما با پزک خود مشورت کنید و از محلول توصیه شده توسط او استفاده کنید. همچنین قبل از گذاشتن لنز در چشم خود و حتی برداشتن آنها موقع خواب آنها را با مایع لنز بخوبی شستشو دهید.

احساس ناراحتی در چشم

شاید برای اولین بار احساس ناراحت کننده ای با لنز داشته باشید. این یک امر کاملا عادی خواهد بود. در این مواقع تا حد امکان چشمک بزنید و در صورتی که احساس خشکی در چشم داشتید مقداری قطره مرطوب کننده استفاده کنید و بگذارید تا چشما شما به آنها عادت کنید.

منقضی شدن لنز شما

لنزهای تماسی مدت زمان مصرف مختلفی دارند. شما می توانید یک جفت از آنها را به مدت یکسال، یک ماه یا حتی یک روز استفاده کنید. در نتیجه با گذشت این مدت باید آنها را با یک جفت تازه جایگزین کنید. توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از لنز تاریخ گذشته استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+