آیا می توانیم با لنز تماسی شنا کنیم ؟ | لنزویژن

آیا می توانیم با لنز تماسی شنا کنیم ؟

مراقبت از لنزهای تماسی برای جلوگیری از عفونت های چشمی کاملا ضروری است. به همین دلیل است که در هنگام پوشیدن لنز اقدامات لازم را برای حفظ سلامتی چشم خود را باید انجام دهید.

با فرا رسیدن فصل گرما و میل مردم به شنا کردن برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که آیا می توانند با لنز شنا کنند؟ جواب خیر است. در ادامه پست در مورد این سوال بیشتر توضیح می دهیم :

آب می تواند حاوی باکتری های خطرناک باشد

شنا کردن با لنزهای تماسی معمولا توسط متخصصان مراقبت از چشم توصیه نمی شود. این به این دلیل است که آب می تواند حاوی باکتری های مضر باشد که ممکن است عفونت های چشمی را ایجاد کند.

یکی از این عفونت ها در ابتدا باعث قرمزی و تحریک شدن می شود، اما در نهایت منجر به از دست دادن بینایی به علت آسیب به قرنیه می شود.

اگر آب داخل چشم آمد با لنز چکار کنیم؟

اگر با لنز شنا می کنید، مهم است بدانید اگر آب وارد چشم شد چه کاری باید انجام دهید. لنز را بلافاصله برداشته و طبق دستورالعمل پزشک آنها را با محلول لنز تمیز و ضد عفونی کنید. حتی با آب شیرین آنها خطر ابتلا به عفونت را به همراه خواهند داشت، به همین دلیل شما فقط باید از محلول تمیز کردن لنز مورد تأیید استفاده کنید.

از عینک محافظتی استفاده کنید

اگر در حال شنا کردن از لنز استفاده می کنید حتما از عینک های محافظتی مخصوص شنا استفاده کنید. آنها از تماس آب با چشم شما جلوگیری می کنند و احتمال اینکه چشم شما با کُلُر و سایر مواد شیمیایی تحریک شود کاهش می یابد.

با این حال توصیه می شود اگر به طور منظم در تماس با آب هستید با پزشک متخصص چشم مشورت و از عینک طبی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+