چگونه لنز خود را به درستی پاک کنیم ؟ | لنزویژن

چگونه لنز خود را به درستی پاک کنیم ؟

blank

برخی از مصرف کنندگان لنز های تماسی ممکن است که در طول روز مشغله زیادی داشته باشند و شب که به خانه بر می گردند موقع رفتن به رختخواب با عجله لنزهای خود را بیرون آورده و در جای نامناسب نگهداری کنند.

اما این کار به لحاظ بهداشتی اصلا مورد تایید نیست. همانطور که می دانید برای حفظ سلامت چشم لازم است که یکسری مراحل بهداشتی را برای تمیز و ضدعفونی کردن لنزها انجام دهید.

دکتر جان لاهر، مدیر پزشکی EyeMed Vision Care، اهمیت گذاشتن مقداری وقت برای تمیز کردن لنز شما را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های چشم، مورد بحث قرار می دهد.

چرا مهم است که مصرف کنندگان بدانند؟

لاهر گفت: “دو دلیل اصلی وجود دارد که که چرا مردم به طور مناسب لنز خود را تمیز و ضد عفونی نمی کنند.” یک دلیل این است که آنها تمام مراحل لازم را که در روند تمیز کردن وجود دارد را نمی دانند.

به طور مداوم درگیر کارهای روزمره هستند و به بهداشت لنز خود فکر نمی کنند، برای مثال، دست های خود را قبل از گذاشتن و برداشتن لنز باید شستشو دهند.

در ادامه دستورالعمل های مراقبت از لنزهای تماسی را قرار داده ایم :

دستورالعمل های نهایی برای مراقبت از لنز

  • قبل از دست زدن به لنزهای تماسی، دستان خود را با صابون و آب بشویید، سپس آنها را با یک حوله بدون رطوبت و پرز خشک کنید.
  • در طول تمیز کردن، لنزهای تماسی خود را در کف دست با استفاده از انگشتان دست دیگر مالش دهید؛ سپس قبل از خیساندن آنها، هر لنز را با محلول شستشو دهید. این روش “پاک کردن و شستشو” توسط بعضی از متخصصان به عنوان یک روش برتر برای تمیز کردن در نظر گرفته می شود.
  • جالنزی می تواند منبع آلودگی و عفونت باشد. برای جلوگیری از عفونت، جالنزی  را تمیز نگه دارید و آن را به طور منظم، حداقل هر 3 ماه تعویض نمایید.
  • از لنزهای ترک خورده یا آسیب دیده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لنز شما با کمتر تماس داشته باشد، بویژه وقتی می خواهید به حمام یا استخر بروید آنها را از چشم خارج کنید. هرگز آنها را با آب تمیز نکنید.
  • قبل از آرایش کردن چشم لنز را در چشم خود بگذارید و قبل از پاک کردن آن لنز را از چشم خارج کنید.
  • لنزهایتان را در دهان خود قرار ندهید تا آنها را خیس کنید. بزاق راه حل استریل نیست.
  • لنزهای تماسی را طبق برنامه تجویز شده توسط چشم پزشک حرفه ای خود استفاده و تعویض کنید.

دکتر لاهر اظهار داشت: “اگر بطور منظم لنزهای خود را تمیز کنید، چشم شما احساس تازه تری خواهد داشت و کمتر تحریک خواهد شد.”

تمیز کردن لنزها را در اولویت کارهای خود قرار دهید، راه درست می تواند به جلوگیری از عفونت های چشم و عادت های بد که می تواند به چشم های ناسالم منجر شود کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+