مقایسه لنزهای روزانه و فصلی ✔️ لنزویژن

مقایسه لنزهای روزانه و فصلی

در فروشگاه لنزویژن انواع مختلفی از لنز چشم را می توانید برای خرید مشاهده و بررسی کنید. اما در برخی موارد مانند دیامتر و منحنی پایه با یکدیگر متفاوتند و برخی دیگر به لحاظ زمان مصرف متفاوت هستند. اینکه کدام نوع برای چشم شما مناسب خواهد بود تنها به نسخه لنز  و حتی شیوه زندگی شما بستگی خواهد داشد.

لنز روزانه و لنز فصلی دو نوع از محبوبترین لنزهای تولید شده در دنیا به شمار می آیند و همانطور که از نامشان معلوم می شود اولی برای مصرف یک جفت در طول یک روز است و بایستی بعد از پایان روز دور انداخته و با یک جفت جدید جایگزین شود و یک جفت از نوع فصلی را میتواند به طور مکرر به مدت 90 روز استفاده کنید. البته این در صورتی خواهد بود که تاریخ انقضا روی بسته بندی به پایان نرسیده باشد.

لنزهای تماسی روزانه و ماهانه: کدام بهتر است؟

هر دو این نوع از لنزهای تماسی یکسری مزایای خاص خود را دارند که در ادامه آنها را از نظر راحتی، مواد سازنده، سلامتی و … که برای چشم بهمراه دارند و حتی هزینه مناسب بررسی خواهیم نمود:

مواد اصلی تشکیل دهنده لنز

لنزهای تماسی به لحاظ موادی که با آن ساخته می شوند پیشرفت زیادی داشته اند به طوری که می توان آنها را به دو دسته هایدروژل و لنز سیلیکون هایدروژل تقسیم کرد. در نوع سیلیکونی اکسیژن بیشتری نسبت به هیدروژل به قرنیه میرسد و این باعث میشود تا مصرف کننده بتواند زمان بیشتری لنز را در چشم خود داشته و احساس راحتی و سلامت کامل داشته باشد. این ویژگی منحصر به فرد باعث شده تا بیشتر تولید کنندگان لنزهای فصلی را با سیلیکون هایدروژل تولید کنند، مانند:

لنز طبی سیلیکونی فصلی جانسون اکیو ویو اویسس

لنز طبی سیلیکونی روزانه جانسون اکیو ویو مویست

معمولا لنز یکبار مصرف از مواد نازکتر و انعطاف پذیر تری در مقایسه با لنزهای فصلی ساخته میشود. سطح بالای هیداتاسیون در این نوع از لنزها باعث شده تا موقع استفاده کاملا راحت بوده و مصرف کننده را دچار مشکل نکنند.

راحتی در استفاده

لنزهای یکبارمصرف به لحاظ مصرف و نگهداری راحت تر هستن، زیرا آنها را در پایان هر روز و قبل از خواب بدون اینکه بخواهید در جالنزی قرار دهید و حتی تمیز کنید دور می اندازید و این هزینه خرید محلول لنز را نیز پایین می آورد. برای افرادی که زندگی روزمره شلوغی دارند و کمتر فرصت میکنند تا به مراقبت از لنزهای خود بپردازند این میتواند یک انتخاب عالی باشد.

مزیت دیگر لنز روزانه برای کسانی است که تنوع طلبند و یا فقط می خواهند در مهمانی از لنز طبی روزانه و لنز رنگی روزانه استفاده کنند. در صورتی که مشغول فعالیت های ورزشی هستید توصیه میکنیم که از این نوع لنز استفاده کنید.

اما لنزهای فصلی ویژگی های خاص خود را دارند، مثلا اینکه برای افرادی که سبک زندگی آرامی داشته و فرصت زیادی برای نگهداری از لنزهای خود دارن میتواند یک انتخاب خوب باشد. آنها باید وقتی مورد استفاده قرار گرفتند در پایان روز با محلول مخصوص بخوبی تمیز و در جالنزی نگهداری شوند تا بتوان در روز آینده از آنها استفاده مجدد کرد. این نوع لنز برای همه بیماران مناسب نیست و حتما باید با اجازه پزشک متخصص مورد استفاده قرار گیرند.

لنز فصلی مقرون به صرفه تر است

برای پرداخت هزینه کمتر عاقلانه ترین انتخاب میتواند لنز ماهانه باشد. اما اگر ترجیح میدهید که بین برندهای مختلف چند نوع مختلف را مورد استفاده قرار دهید وهزینه هم برایتان مهم نیست، بهتر است لنز یکبارمصرف را انتخاب کنید.

رعایت بهداشت روزانه راحت تر از فصلی

در طول روز چشم انسان پروتئین های چربی تولید می کند که میتوانند براحتی روی سطح پلاستیکی لنز چسبیده و آن را آلوده کنند. این باعث میشود که چشم دچار ناراحتی و حتی تاری در دید شود. اینجاست که نوع روزانه برتری خود را به رخ می کشد و سالمتر به نظر می آید (  به دلیل جایگزینی مکرر با یک جفت جدید ) .

روزانه ها را در بسته بندی های ژله ای حاوی محلول خریداری می کنید و برای کسانی که مستعد آلرژی فصلی هستند ایده آل ترین لنز بشمار می آیند و تجمع هرگونه چربی و آلودگی را به حداقل می رسانند..

البته در نظر داشته باشید که لنز ماهانه هم با مراقبت های صحیح میتواند تمیز و کاملا ضدعفونی شده و به لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته باشد. در ابتدا شاید مقداری تمیز کردن آنها مشکل به نظر آید اما بعد از مدتی دیگر به این کار عادت میکنید و دیگر مشکلی با آن نخواهید داشت.

فصلی با محیط زیست سازگار تر است

لنزهای فصلی به خاطر اینکه نیازی نیست مکررا با یک جفت جدید جایگزین شوند با محیط زیست سازگار تر میباشند. بسته های پلاستیکی لنزهای روزانه قابل بازیافت نیستند و در محیط زیست به سختی تجزیه می شوند، اما بسته های مقوایی را میتوانید در طرح های بازیابی مورد استفاده قرار دهید.

ما در لنزویژن به تمام مشتریان عزیز خود توصیه میکنیم که بسته بندی های لنز خود را که خریداری نموده اند تفکیک کرده و موارد قابل بازیافت را برای برگشتن به چرخه تولید تحویل طرح های جمع آوری در این زمینه دهند.

مواردی که در ادامه مطرح میکنیم میتوانند در خانه قابل بازیافت باشند، با ما همراه باشید:

  • بسته بندی مقوایی که لنزهای شما در آن قرار دارند
  • بطری های محلول و شیشه لنز سالانه

آیا می توانم نوع لنز خود را عوض کنم؟

بله، البته این در صورتی است که قبل از هرگونه تغییر در برند یا نوع روزانه یا فصلی بودن لنز با چشم پزشک مشورت کرده و طبق تشخیص او عمل کنید.

از آنجایی که مشخصات فنی لنزها مانند قطر و منحنی با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد بینایی سنج باید ابتدا نسخه لنز مخصوص شما را با انجام برخی آزمایشات مشخص کند و با کامل کردن اطلاعات در این زمینه براحتی لنز خود را تعویض کرده و سلامت چشمان خود را تضمین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )
+